Jak na funkci arc sinus v shellu ?

Pondělí Srpen 16 10:38:56 CEST 1999

On Mon, 16 Aug 1999, Petr Simek wrote:

> Hehe a zkusil jste to na sve kalkulacce ? :-)) Pokud mne pamet nesali, tak
> neco na minus prvni je jedna lomeno neco - a kalkulacka to chape taky tak.
> Ze se arc sinus oznacuje na nekterych kalkulackach jako sin na -1 je fakt,
> ale ve skutecnosti je to jen symbol reverse a ne skutecny vzorec.

To znaceni ma svou logiku, ale vzhledem ke skladani funkci a nikoli
k nasobeni cisel. Ale to uz sem nepatri.

Jinak v bc samozrejme lze spocitat jakoukoli (vycislitelnou) funkci,
jenom si ji vetsinou musi clovek naprogramovat (ovsem k tomu musi mit
patricne know how z numericke matematiky), nebot dodana knihovna je
ponekud chuda. Vyhoda bc je v tom, ze je pocita s libovolnou presnosti
(ale take to muze primerene dlouho trvat).