Radiokarta GemTek

Petr Hlavka petrhlavka na iol.cz
Pondělí Srpen 16 20:38:10 CEST 1999

Cele znova, protoze neumim cist.

> Preji krasny vikend !
>
> Rad bych pod linuxem zprovoznil radiokartu (noname ?), ktera se hlasi
> jako GemTek. Bohuzel se mi nedari. RH 6.0, kernel 2.2.10-ac10
>
> 1) Kdyz prelozim podporu do kernelu, po startu se karta inicializuje
> (ztichne) a kernel ji ohlasi. Tahle cast je IMHO v poradku. podle
> zdrojaku radio-gemtek.c je to : "RadioTrack II driver for Linux radio
> support"

Dival jsem se do toho zdrojaku, ale nevim proc tam ta veta je, tesne nadtim
pisou, ze gemtek nedal zadne informace, tak byl driver napsan pomoci dosemu.

> 2) Kde se da sehnat fukcni aplikace na ovladani ? Zkousel jsem
> ktuner-0.5, ale ten se mi nepovedlo rozchodit. Po navoleni
> "RadioTrack II" nabizi adresy 0x20f a 0x30f (misto nektere z 0x20c,
> 0x30c, 0x24c, 0x34c). Upravil jsme zdrojak na hodnoty 0x20c a 0x30c,
> ale stejne to neslape. Co s tim ? Nevali se nekde novejsi verze ?

To RadioTrack II asi volite v ktuneru, a zdrojaky upavujete taky jeho, ze?
No tam dejte /dev/radio (tak je to v cRadiu, kTuner je asi podobny ne neco
jako video4linux nebo kernel API). Ty veci nad tim jsou byli jenom, kdyz
jeste nebyli zadne drivery v kernelu a chodilo to jenom s tema kartama, co
tam jsou uvedene. Vy pouzivate drivery z kernelu, tak /dev/radio, ktere je
mozna (pokud neni) treba vytvorit prikazem "mknod /dev/radio0 c 81 64" a pak
udelat symbolicky link /dev/radio, ktery ukazuje na /dev/radio0 ("ln -s
/dev/radio0 /dev/radio). Pak by to mohlo jet (pokud jsem si to dobre
precetl).

> Funguje nekomu z vas tahle karta pod linuxem ? Cim ji ovladate ?
> Nejlip pro KDE, prip. pro konzoli.

Kdysi jsem mel KDE a pri pouzivani kTuneru byli obcas problemy - karta nesla
vypnout. Pro QT knihovnu je tez cRadio (skoro stejne jako kTuner, akorat, ze
jede i jinde), nebo QRadio.

Omlouvam se za predchozi chyby, myslel jsem si, ze mate kartu RadioTrack II
a doufam ze uz brzso budete moci poslouchat.

  Petr Hlavka.