podivne chovani nastaveni site + 3COM

David Trcka trcka na poda.cz
Úterý Prosinec 7 14:20:49 CET 1999

On Tue, 7 Dec 1999, Jan Satko wrote:

> Ked ste taky znalec hardwaru a vyhdzujete kopu veci len preto, ze to
> neviete rozchodit..
Ne ze bych neumel rozchodit, ale stoji me to cas, ktery muzu efektivneji
vyuzit pro neco uplne jineho, nez se hrat s prerusenim nebo nedej boze
nastavovanim karty pomoci dosovych utilit. Kdyz tohle nejde stejne jednoduse
u jedne karty jako u jine, tak v ktere je asi problem?

> Skuste vsetky vase karty vymenit za ISA a uvidime ci ich vsetky budete
> vyhadzovat nakolko od vyrobcu budu mat vsetky rovnake nastavenie.
Kdyz jste vy takovy znalec hardwaru, ze nic nevyhazujete, tak byste mohl
vedet, ze vymenit za ISA to ani nejde, protoze tolik preruseni neni jaksi
kde vyhrabat (ISA sitovky mi totiz zadne IRQ sdilet nebudou). Takze mi
zustane 3,4,5,7,9,10,11,12,15 (kdyz opustim seriove a paralelni porty a
sekundarni IDE radic a jine integrovane veci, jako USB apod. a vypnu IRQ pro
VGA). A to jeste v idealnim pripade, protoze nektere ISA sitovky nektera z
techto preruseni neumeji pouzit (typicky 4,7 nebo 15). Ale opet jsme tam kde
jsme byli, radeji zase pouziju takove ISA sitovky, ktere si ty uvolnene IRQ
vezmou/detekuji samy, protoze mi to setri cas a nervy. A priznejme si, ze s
timto mely 3com problemy temer vzdy (ted mluvim o ISA).

> ako som pisal PCI si dohodne s ostatnymi kartami nastavenie....
> ale ked nemate vsetky PCI tak k tomu nastavovaniu sa URCITE dostanete.

Ano, ale staci mi na to pnpdump, nejaky editor a isapnp.

Abych to shrnul (a uz se k tomu nebudu vracet): karty 3com (netvrdim ze
vsechny) ve mne uz nekolikrat vzbudily neduveru. Nektere se nechtely nechat
zprovoznit (ale nakonec podlehly), jine tuhly behem provozu, jine vyzadovaly
rucni nastaveni takovych veci jako je (ne)detekce TP/BNC, a to uz je teda
vrchol. To pro me znamena, ze tato znacka ma u me cerny puntik, diky kteremu
davam prednost jinym. Nikdy jsem nerekl, ze to plati o vsech sitovkach nebo
vyrobcich 3com.

Pokud mate, pane Satko, jeste nejake dodatky k tomu, co jsem ted napsal,
obratte se prosim na muj osobni mail, tohle zacina byt pro ostatni
nezajimave.

    David Trcka, network administrator
  PODA s.r.o., Internet Service Provider
Ostrava, 28. rijna 150, The Czech Republic
        Voice/Fax: +420 69 6612600