FAQ: Dosemu a spolehlivy DOS image (was: Emulace?)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Prosinec 8 12:07:53 CET 1999

Dobry den, tohle by se mohlo dat do FAQ:

FreeDOS co se dodava v distribucich Linuxu se mi jevil jako docela
nestabilni system. Stahl jsem si proto Caldera DR-DOS 7.03 image pro
linuxove Dosemu (pouze to je free, jinak se plati) z nasledujici adresy
(primy link se zmenil, proto ho neuvadim, aby to fungovalo i v budoucnu):

http://www.calderathin.com/products/index.html

Image je velky temer 8MB, ale po kdyz jsem jej sbalil gzipem (-9, baleno
pod DOSem a zmenil jsem mu jmeno na 8.3) tak je velky jen 434kB, pokud
balim ZIPem, tak ma o kilo mene. Bohuzel se jej bojim nekde vystavit, abych
nebyl velkym piratem. Muzu tedy poslat postou, modemaci ozvete se na
lsh.linux na seznam.cz.

Tady jsou me poznamky (dalo mi docela praci zjistit spravny offset, nebot
se nikde neuvadi - nebo jsem spatne hledal):

Nainstalovat dosemu (+ xdosemu), mtools
editovat /etc/dosemu.conf
	$_hdimage = "hdimage_drdos703.eval"
přístup do hdimage pomocí mtools:
	do /etc/mtools.conf dát řádek
	drive m: file="/var/lib/dosemu/hdimage_drdos703.eval" Offset=32384
nakopírovat hdimage_drdos703.eval image do /var/lib/dosemu

V linuxu pak muzete do tohoto image nakopirovat co chcete pomoci mtools a
"disku" m:

Pod timto DOSem se daji zcela bez problemu provozovat DOSove ucetni
programy ulozene na Novellu a Windows NT docela jednoduchym zpusobem, nebot
je mozne vyuzivat namapovane spojeni pres Sambu.

Dosahne se toho pouzitim prikazu:

LREDIR [drive: LINUX\FS\path [R] | HELP]

Tedy lredir D: LINUX\FS\mnt\cdrom
umozni pristupovat na CDROM jako disk D:

Podobne je mozne vyuzivat namountovane spojeni Samby, NFS atd.

Standardne je nastaveno LREDIR L: LINUX\FS\

Hodne stesti

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications