Moduly versus kernel (Re: ETHx v linuxu)

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Neděle Prosinec 12 20:52:41 CET 1999

On Sun, 12 Dec 1999, Peter Ronai wrote:

> ak poviem ano je to demagogia ale pokial ti prdne nejaky modul tak ho
> mozes unloadnut, pokial ti to prdne v jadre (ak mne naposledy ked som
> bol taky mudri ako ty) tak som musel restartovat server koli cd-cku a
> vzhladom na to ze ta cdromka bola zmrznuta a nechcela syncovat (ona
> totiz necite cd-rw ale to som este nevedel) a driver potom nechcel
> syncovat ani ostatne zariadenia (ani scsi disky) a tak som mal po
> chlebe lebo mi zblbol filesystem na jednom disku to bol skratka

A kdyby ten driver byl modularni, slo by urcite ten modul odpojit a zase
pripojit az potom zasyncovat a pokracovat bez problemu? Ja osobne nevim,
zda ano ci ne, ale zajimalo by me to, pripada mi podivne, ze kdyz odpojim
modul nejakeho filesystemu, tak ze to ten filesystem neuvede do poradku
samo (umount, sync ...) RESP. spis - zda by jadro v dane situaci vubec
dovolilo ten modul odpojit ... ??? (nevite to nekdo?)

> prikjlad ako to robit nemas najvhodnejsie je precitat si o kerneli
> viac a trosku pozistovat co to aj o vazbach hardveru potom si lahsie
> zostavis kernel na mieru. niektore drivery sa neodporucaju dat ako
> moduly ale niektore naopak ano okrem toho ak mas nejake zariadenia
> ktore pouzivas len obcas (zvukovka, zipka apod.) tak je hlupost
> zaberat pamat ich drivermi hlavne ak nemas RAM na rozhadzovanie mrkni
> si co pisu v dokumentacii o kerneli co je pripojena k zdrojakom

;-) Dekuji za radu, ale je to trochu mimo $SUBJ. Predpokladam, ze tato
debata se netyka obecnych vyhod a nevyhod jadra versus modulu, ktere jsou
vyjmenovany v "bezne" dokumentaci (setreni pameti, doporuceni u
konkretnich driveru), ale spise tech skrytejsich aspektu.

--
< Martin Mačok    (e) martin.macok na underground.cz  <ISO-8859-2-compatible>
 \ (h) http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  (w) http://underground.cz/ /