Clustering, databaze a sdileni dat

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Úterý Prosinec 14 10:45:52 CET 1999

On Mon, 13 Dec 1999, you wrote:

> a) nemam _zatim_ stoprocentni duveru v linuxovou implementaci SMP, no
> flame please. Jak uz tu nekdo psal, neni to tak casto pouzivana
> konfigurace a to se projevuje na mire odladeni

CPU asi nebude to uzke misto

> b) oboji (2x i 4x) je jenom docasne reseni. Za necele dva roky provozu
> se Navrcholu dostalo na 2 miliony spocitanych hitu za den. Vzestup
> rozhodne neni linearni. Jednoducha matematika mi rika, ze za rok nejspis
> nebude uz kam vykon zvednout (bez totalni vymeny vnitrnosti, pricemz ty

Myslim, ze jeste pred tim clovek narazi na dalsi veci . Ono se zda, ze
s vykonem HW se zvysuje vykon celeho systemu, ale IMHO tomu tak
vubec nebude (alespon dle mych zkusenosti). Pravdepodobne daleko
drive clovek narazi na problemy s OS nez s tim, ze lepsi HW neexistuje
a samozrejme v pripade PC i na jeho architekturu.

Aby to nevypadalo, ze se porad snazim pomlouvat Linux, uvedu
priklad, ktery mozna neni nejlepsi, ale prece jen. S Windows NT (tusim, ze
slo o verzi 3.51, ale je otazka jak je to dnes - to nevim) s pridanim
dalsiho CPU neziskal clovek 2x  takovy vykon. Dokonce
rozdil mezi 3 a 4 CPU byl snad ani ne 5%.

> stare si muzu dat do formaldehydu). Oproti tomu cluster mi umozni za rok
> _pridat_ treba stroj s Mercedem a nebo Alphou, kdyz budu chtit a budu na
> to mit :)

Nebude vyhodou spise to, ze  bude moznost pridat 30 PC trebas jen s Pentium 200
napr :-)?

--
S pozdravem
   Petr Snajdr