Clustering, databaze a sdileni dat

Úterý Prosinec 14 11:28:01 CET 1999

On Mon, 13 Dec 1999, Michal Krause wrote:

> Mimochodem, a k cemu podle Tebe databaze jsou, kdyz ne ke skladovani
> dat? :)))

To nevim, ale udajne jiz prvni databazovy administrator v Ceskoslovensku
(bohuzel si nepamatuji jmeno) prohlasil, ze "databaze se nehodi pro
hromadne zpracovani dat". :)

> Insert pro me neni zajimavy. Ja potrebuji updatovat a to asi jeste
> nejde.

V takovem pripade by se mohlo zatracene vyplatit, kdyby se nasel zpusob,
jak provadet aktualizace distribuovane na vic strojich (a mozna v necem
jinem, nez je SQL databaze) a agregovat vysledky jenom jednou za cas,
protoze pak by bylo mozno zmensit zatez SQL serveru temer libovolne (za
cenu zvetseni prodlevy). Tedy jestli je brzdou ten SQL server.

On Tue, 14 Dec 1999, Michal Krause wrote:

> To by asi nepomohlo. At tak ci onak musim udelat vzdycky to same a je
> IMHO jedno jestli to budu delat prutokove a nebo davkove.

Kdyby to byla absolutni pravda, tak by nikdo nikdy nevymyslel merge-sort.

On Tue, 14 Dec 1999, Jakub Dadak wrote:

> Metoda hrube sily je velice ucina a rozhodne ji nepouziva jen M$, ale
> kazdy kdo si umi spocitat kdy se vyplati.

Ovsem zminovana firma dela prespultovy software, takze ji by naklady na
optimalizaci mely amortizovat (optimalizaci sw delam jen jednou, ale
silnejsi hw si musi koupit vsichni, co to provozuji).

On Tue, 14 Dec 1999, Petr Snajdr wrote:

> Aby to nevypadalo, ze se porad snazim pomlouvat Linux, uvedu
> priklad, ktery mozna neni nejlepsi, ale prece jen. S Windows NT (tusim, ze
> slo o verzi 3.51, ale je otazka jak je to dnes - to nevim) s pridanim
> dalsiho CPU neziskal clovek 2x  takovy vykon. Dokonce
> rozdil mezi 3 a 4 CPU byl snad ani ne 5%.

Nekde jsem videl vysledky, kde byl mezi N. a N+1. procesorem prirustek
zaporny. Proste rezie (ktera muze pri ne moc chytrem pristupu snadno rust
s ctvercem poctu procesoru) vzrostla vic, nez celkovy vykon.