Clustering, databaze a sdileni dat

Michal Krause michal na krause.cz
Úterý Prosinec 14 16:48:10 CET 1999

On 12/14/99 10:45, Petr Snajdr wrote:

> Myslim, ze jeste pred tim clovek narazi na dalsi veci . Ono se zda, ze
> s vykonem HW se zvysuje vykon celeho systemu, ale IMHO tomu tak
> vubec nebude (alespon dle mych zkusenosti). Pravdepodobne daleko
> drive clovek narazi na problemy s OS nez s tim, ze lepsi HW neexistuje
> a samozrejme v pripade PC i na jeho architekturu.

Souhlas.

> Aby to nevypadalo, ze se porad snazim pomlouvat Linux, uvedu
> priklad, ktery mozna neni nejlepsi, ale prece jen. S Windows NT (tusim, ze
> slo o verzi 3.51, ale je otazka jak je to dnes - to nevim) s pridanim
> dalsiho CPU neziskal clovek 2x  takovy vykon. Dokonce
> rozdil mezi 3 a 4 CPU byl snad ani ne 5%.

Svata pravda. Kdyz jsem sveho casu delal do animaci, uvadelo se u 3D
Studia Max jako prevratna vec, ze dokaze na dvouprocesorove masine
dosahnout asi 1,8x vetsiho vykonu, nez na singlu.

> Nebude vyhodou spise to, ze  bude moznost pridat 30 PC trebas jen s Pentium 200
> napr :-)?

No jasne, ale chtel jsem tim rict, ze kdyz budou penize a bude se zdat
vyhodnejsi pouzit jednoho Sparca misto trech PC (vymyslim si), tak mi
nic nebrani ho tam zaradit, aniz bych musel zahodit ty existujici uzly
(i kdyby to byly treba PowerPC). Zkratka u clusteru pada spousta limitu
jednokusych :) systemu.

S pozdravem