Thread-safe funkce v glibc

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Úterý Prosinec 21 09:30:32 CET 1999

> Nevite nahodou nekdo, co presne vede Apache Foundation k proklamovanemu
> prechodu na vlakna v Apachi 2.0? Je to otazka rychlosti nebo maji i
> jine duvody? Pokud je to rychlost, z ceho vysli? Z obecnych predpokladu

	Ja nevim, ale domnivam je, ze je to mimo jine zpusobene tim, ze jiz
existuji implementace a podpora vlaken i v jadre (drive to bylo na
urovni knihovny) v dost OS, neni nezajimave, ze tomu az do pomerne
kratke doby nebylo, nebyla zadna dokumentace krome strohe POSIX normy
atd...

> nebo i z nejakych testu? Docela rad bych nejake rozumne srovnani
> videl...

	Ja take... - se zajmem jsem sledoval debatu napr. v jedne konferenci o
PostgreSQL, kde se nekdo otazal, proc PgSQL stale pouziva forkovani a ne
vlakna... - debata velice zajimava... Zaverem bylo shrnuto asi toliko,
ze je velice obtizne napsat robustniho klienta a nez aby lehal cely
system, je lepsi, pokud se nevyridi pouze jeden dotaz, resp. jedna
konexe - tohle IMHO vedlo i Apache, proc byl procesovy (nehlede k tomu,
ze pokud neni podpora v jadre vsechny vlanka bezi pouze na jednom
procesoru => zadna skalovatelnost, coz by u Apache a napr. Sun serveru
asi dost vadilo), pokud si nyni vyvojari Apache mysli, ze jejich jadro
systemu je natolik robustni (coz po tech letech vyvoje muze byt pravda),
je mozne se priklonit k vlaknove implementaci (IMHO je vyznamny podil
rezie IPC, protoze u vlaken na to nepotrebuju prostredky meziprocesove
komunikace => prepinani kontextu atd, ale staci synchronizacni
nastroje....), chyby mozna jiz szpusobuji jen implementace modulu
vkladanych do Apache a to uz je 'chyba' uzivatele...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                   FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K    Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz               Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz           Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                    E-mail:
mailto:Info na FoNet.Cz