DMA rezim u IBM DJNA-371350

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Prosinec 29 18:52:17 CET 1999

Ferdinand Prantl wrote:

>   :-) ani moc nemusite - jadro si prelozte s DMA pri bootovani a hdparm
>   muzete nechat v nejakem rc.local a melo
>   by to byt nejrychlejsi...
>
>    CONFIG_BLK_DEV_IDEDMA_PCI=y
>    CONFIG_IDEDMA_AUTO=y
>
>    hdparm -u 1 -c 1 -d 1 -m 16 /dev/hd...

u1, c1 a m16 parametry u PIIX radicu nemaji smysl, a zapnuti/vypnuti dma
rovnou kernelem nebo pozdej hdparm dava stejne vysledky.

To zvlastni je to, ze pri naprosto stejnem nastaveni je disk pod jadrem
2.2.5-15 (RHL6.0) asi o 40% rychlejsi, nez s jadry 2.2.12-20 (RHL6.1)
nebo 2.2.13-0.9 (Rawhide), stejne pomalejsi vysledky jsou i s jadry
2.2.14pre16 s i bez Hedrickova patche. Protoze pokusny pocitac mam doma,
budu si muset nahrat na prenosny disk vsechna jadra 2.2.5 az 2.2.12 a
zjistit, kde doslo ke zmene.

Pochopitelne se neda ani vyloucit to, ze jde jen o zdani vetsi
rychlosti, ze ve skutecnosti meri hdparm s kazdym kernelem neco jineho.

Zdravi

Petr Soucek