Problem s instalaci RedHat 6.0 CZ

Čtvrtek Prosinec 30 13:14:00 CET 1999

Petr Soucek wrote:
> No, 8 MB je malo. RHL 6.1 a tusim i ta 6.0 ma uvadene minimum 16 MB. Na
> 8 MB uz i 5.2 nesla naislalovat z ftp, jen z CDROMu.
>
> Nebyla by nejaka sance alespon na instalaci tam nejakou pamet pridat? On
> si totiz pri instalaci vytvari (2 MB?) ramdisk, a to uz z te pameti
> opravdu moc nezbude.
>
> Velmi orezany redhat 6.0 se mi podarilo rozbehnout i na pocitaci 486SX s
> 4 MB RAM, a to jeste bez disku, jen na nfs, a bez swapu, ale na vaznou
> praci to nebylo.

Problem je skutecne jen v instalacnim programu. Po nainstalovani je to
stejny Linux jako vsechny ostatni (distribuce), rozdily najdete jen v
aktualnich verzich jednotlivych programu, umisteni konfiguracnich
souboru atp. Pro pozdejsi vlastni beh jsou dulezite jen pozadavky jadra
a programu, ktere budete spoustet. Kdysi jsem mel v ruce ozuzlanou verzi
jadra, ktera bezela na 1MB RAM [pouze IDE + FDD]. V te dobe bylo minimum
2MB. Nevim, jak na tom jsou soucasna jadra, ale predpokladam, ze to 2MB
bude chtit urcite, spis ale 3 nebo dokonce 4.

Takze pro instalaci si sezente stroj s vice pameti a dejte do nej disk,
na ktery instalujete. Po instalaci to muzete vratit zpet. Dalsi problem
by mohl byt ve startovacich skriptech. Napriklad RH (a Debian urcite
taky) maji startovaci skripty samy include, projizdeni adresaru a tak to
bude s malo pameti pomale (kdyz to bude swapovat uz pri startu). Resenim
je pouzit BSD style startovaci skripty (napr. ve Slackware) nebo svoje
vlastni, nepouzivat Bash, ale nejakou jeho minimalizovanou nahradu
(napr. ash) uz pro startovaci skripty a pak nespoustet zbytecne demony,
nahradit getty za mingetty, omezit kde co (vyhodit sitovani)....,
zkompilovat si svoje vlastni jadro s minimem soucasti, pak by se asi
dalo neco delat i s knihovnama, pokud by bylo malo mista i na disku. Ale
bude to stacit tak na terminal (napr. kompilace jadra na 386SX/25 s 2MB
RAM kdysi trvalo celou noc a kus dne k tomu [cca 12-18 hodin oproti max
5 minutam na dnesnich strojich], nejvetsim problemem bylo prave
swapovani).

Dobrym vychozim bodem budou jednodisketove distribuce, protoze tam uz
nekdo minimalizoval za Vas. BTW: kdo chce na slabem stoji Xy, mel by
zapomenout na KDE, GNOME a pouzivat IceWM, FWVM2 a podobne okenni
manazery. Kompilace X serveru na miru sve graficke karte je take
zajimava vec.

--
                        Milan Kerslager