POLEMIKA: Clanky o Linuxu (long)

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Úterý Únor 16 00:05:56 CET 1999

On 15 Feb 99, at 23:02, Milan Sorm wrote:

> mi Linux nic elegantniho nenabizi (o skutecne dobre fungujicim nekomercnim
> klientu NFS si lze nechat zdat, Samba pracuje s Win a Mars, ktery jsem
> nakonec zvolil, nakonec zpusobil vic problemu nez ocekavani - a to Mars
> pomerne hodne pouzivam). Nasazenim Novell NetWare se tato vec vyresi
> elegantne (protoze NetWare ma i elegantni DOS klienty).

Tady mi neco uniklo, klienti pro mars jsou prece identicti s klienty
pro novell, marsu dokonce uplne staci klasicka podpora lsl, ipxodi,
netx, ktera byla u novellu posledni rozumna, co prisel nw 4
spotrebuji mi klienti vice pameti nez cokoliv jineho.

> Linux jeste znacne neuzpusoben. Myslim bezne site, kde na stanicich bezi
> DOS + AutoCAD + nejake vypoctove ukoly + text. editor.
Sit a autocadem neni ani trochu bezna. Autocad je program, ktery sice
svou popularitu dobyl pod dosem, ale mnohem vice by mu s jeho
pamtovymi naroky slouzil unix. Skloubit ho s novell nebo lanmaster
klientem je skutecne orisek.

> udelal neco fungujiciho (tim nemyslim linuxconf, ktery svoji slozitosti
> presahl meze meho chapani), kde bych mohl zaklikat chci to a to (napr.

Ano tohle jednoznacne potvrzuji, linuxconf je moje nocni mura.
Bohuzel nic lepsiho neni a nelze s popularizaci linuxu ruku v ruce
nutit uzivatelum rucni editace rc.inet1.

Novell je pres sve problemy a stale slabnouci pozici oproti NT velice
propracovany serverovy system. Neda se svitit, ale ve vykonu pri
sdileni stovek souboru mezi desitkami uzivatelu presahuje cokoliv
jineho. Je to i logicke, nejaky forkovany user space proces jako je
samba nemuze vykonove stacit systemu, ktery bezi cely v kernel
rezimu, ma vyhradni pristup ke vsem zdrojum a nic jineho neumi. To
ale neni to co potrebuje mala sit, te by prave mel vyhovovat linux,
ktery sice bude sdilet pomaleji, ale bude krome toho umet i mnoho
ostatniho. Pravoverni zastanci novellu me sice budou atakovat, ale
pripojeni na internet pres border manager chodi, no... ale Linux to
neni. A predstatava, ze kancelar s peti PC bude mit dva servery a dva
spravce je takova divna.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Ne zihadla, ale med prinesl vcelam slavu.