POLEMIKA: Clanky o Linuxu (long)

Úterý Únor 16 08:30:58 CET 1999

Mars take hodne pouzivam. Je v nem posledni dobou dost chyb, ale M.
Stover je pristupny jakymkoliv patchum, ktere resi problemy nebo
pridavaji zajimave vlastnosti. Pokud by nekdo chtel, poslu mu buglist.
Jeho dalsim problemem je pomalost FS. Samba si to resi vnitrne, v Marsu
neco take je, ale pry to taky neni dodelane (mam na mysli cachovani
optimalizovane pro pristup pres sit k souborum pro DOS like stroje).
"Problem" Linuxu vidim v tom, ze bychom meli min kecat a vic se
pricinit, aby byly objevene chyby odstraneny (tj. pridat ruku k dilu!).
Nevyzaduje to programatory, staci poslat bugreport na spravne misto s
dukladnym popisem chyby.

> VLM DOS klient od NW snad funguje i proti MARSu ?

Jiste, dokonce je VLM klient je pravdepodobne obsazen v DR-DOSu 7.02 od
Caldery (pokracovani Novell DOSu, OpenDOSu 7.01), ktery by snad mohl
byt za urcitych podminek zadarmo... Podivejte se na www.caldera.com a
napiste o tom do konference.

> Jo tiskovy server neni v Linuxu uplne to nejlepsi - hlavne sdileni
> tiskaren pripojenych ke klientu pod DOSem ma NW vyresene uspokojive.

To same pres Mars. Pokud pouzijete ke konfiguraci tiskove fronty napr. v
RH nastroj printtool pro Xy, je to i klikaci. Existuje i neco pro
konzoli. Nekdo tu vzpominal access listy - ty v poslednich Marsech
jsou, ale preve v nich jsou male chybky (ono to funguje, ale treba
nejde zkopirovat soubor do korene namapovaneho disku).

Co se tyka snadnosti konfigurace, to je prave parketa pro RedHat &
spol, kteri se snazi dat do distribuce okenkove nastroje, ktere to
resi. Mam pocit, ze se to za posledni rok zlepsilo nejmene o 100%. Co
se tyka linuxconfu, jaky s nim mate problem? Radsi bych to delal rucne,
ale RH ma silne propojene skripty a reseni via linuxconf je idealni. Ja
jsem tam zatim nasel vsechno, i kdyz priznavam, ze to je obcas dovedne
ukryto, takze jsem musel hledat a hledat.

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution