Linux a komerce (Bylo Re: POLEMIKA: Clanky o Linuxu - jeste

mchaloupka na merkur.merlin.cz mchaloupka na merkur.merlin.cz
Čtvrtek Únor 18 16:07:28 CET 1999

> Nemel jsem na mysli jen IPC (Inter Process Communication), ale i
> vymenu dokumentu (napr. emailem) mezi uzivateli pouzivajicimi MS
> produkty a temi ostatnimi. A zde je prave kamen urazu. Kdo nekdy
> zkusil spolupracovat s kolegou na vyvoji dokumentu, ktery je psan v
> MS-Wordu (protoze kolega nic jineho nema), tak rychle pochopi, ze
> bez MS-Wordu na obou stranach to proste efektivne nejde. I kdyz si
> zprovoznite cestinu napr. v Applixu, tak kolega Vam zahy posle
> dokument v azbuce a Vam zase nezbyde, nez hledat zpusob, jak donutit
> [...]
Dovolim si tez svoje poznamky do diskuze. Jakozto uzivatel prinuceny
pouzivat M$Outlook + Exchange v ramci naseho vnitropodnikoveho
systemu, kteryje vyvinuty pro tuto kombinaci s pouzitim accesovske
databaze na pozadi, me privadi do stavu zurivosti kdykoliv, kdy s nim
mam pracovat a to z duvodu absolutni nepruznosti. Prace s okny je
nesmirne pomala (prekonava to v pomalosti dokonce i StarOffice pod
windoze, coz je co rict) a navic se to chova svehlave, kdy clovek
nevyplnuje okynka a kombace, jak by chtel, ale jak se program
domniva, ze je to spravne. Za dalsi, po zkusenostech s praci v Excelu
jsem pochopil, ze radsi budu tri dny v Centure a pod Oraclem
programovat aplikaci, nez bych se snazil donutit tento skvost delat
to, co chci.
Z techto duvodu si myslim, ze linux (nebo
jiny OS) nutne musi tuhle nestvuru prevalcovat, protoze dinosauri
taky vymreli na nedokonalou prizpusobivost.

S pozdravem Martin Chaloupka