Ducharina pri ugradu RH5.0 na RH5.2 (?)

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Pátek Únor 19 18:15:40 CET 1999

On Thu, 18 Feb 1999, Robert Follner wrote:

> Opravdu???
> Asi jsem nepochopil ten prvni mailik (byl na mne moc dlouhy).
> Zdalo se mi jsi instaloval RH5.2 "nacisto" a pak osklive
> "jen" preplacl "nejake" konfiguraky.
Opravdu je to 'osklive'? Jak rikam, RH5.0 a RH5.2 by se v mnoha smerech
daly (IMHO) prohlasovat za identicke. A kdyz uz zkompiluji prislusny
program/daemon (httpd,named, sendmail), je opravdu tak nelidske nekolik
mesicu po uspesnem pouziti vzit tento kompilat a prenest jej (vcetne
prislusnych konfiguraku) na novy stroj? To mam radeji konfiguraky smazat a
vymyslet je znova?

> kartu) nebo IP adresy. Pokud funguje ping vsude, kam ma, tak bych
> zkoumal
> nastaveni pristupu a opravneni. ipfwadm bych nechal nakonec, protoze
> tomu
> nerozumim. Zkontroloval bych funkci DNS, /etc/host.{allow|deny},
> nastaveni sendmailu, pokus o odeslani pres SMTP primo z toho stroje,
Ano, budu si s tim dnes vecer (az vymizi redaktori) opet hrat. Ale znovu
rikam, nastaveni sendmailu je identicke, item named, jsou stejne IP adresy
i MAC adresy (tedy stejne sitovky), stroj je pichly na tom samem miste.
Ten stary chodi, ten novy ne.

> traceroute a routing obecne, navazani spojeni na okolni masiny (telnet,
> ftp, POP, SMTP, HTTP) a pokud mozno tak i z okolnich masin, nastaveni
> squid
...ano, na to se dnes pokusim zamerit. Vydumpovat a vytraceovat toho co
nejvic (byt me znalosti nejsou v tomto smeru nikterak rozsahle).

> (to mi jeste nikde nefunguje - ma to moc dlouhy konfigurak, tak
> pouzivam apache). No, a jak jsem uz psal, tak nakonec ten ipfwadm nebo,
To je zajimava filosofie - dlouhy konfigurak. To by clovek take mohl rici,
ze Linux ma tech konfiguraku nejak moc, a pouzivat uz jen kvuli tomu
Win95/98 :)
Mmch. squid.conf ma ve standardni distribuci asi 30kB, pravda. Jenze, lze
si povsimnouti, ze asi tak 90% z toho tvori komentare. Vlastni 'funkcni
radky' nikterak preslozitele ani sahodlouhe nejsou.
Pominu-li prime anglicky psane manualy, obvykle primo u squidu (ci u
distribuce Linuxu), pomerne dostacujici cesky navod poskytuje napr.
Satrapuv "Linux-Internet server".

					S pozdravem
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.