problem ses startem linuxu

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Sobota Únor 20 21:29:01 CET 1999

On 20 Feb 99, at 16:48, Michal Spacek wrote:

> Ono bude asi problem v necem jinem
>
> spustil jsem rescue mod z instalacniho cd
>
> primontoval si linuxovy disk
>
> a pri vypisu ls-l
>
> mi to pise

> drwxr-xr-x 2 0   0       21504 Feb 20 12:33 dev
Tady nema byt 2, tenhle adresar je asi take na odpis.

> ---------- 1 0   0           0 Fev 20 12:34 etc
> to znaci ze tam /etc vubec neni??
Pravdepodobne je poskozeny / adresar a povazuje etc za soubor.
> co s tim -  reinstall linuxu
> a jak se to muze stat???

Na reinstall linuxu je jeste prilis  brzy, ten disk je moc nemocny a
jedine efektivni metoda instalace je v tomhle pripade preformatovat
vsechny partiton. To ovsem sebou nese absolutni ztratu dat. Takze
nejdrive bych se snazil zachranit co se da, nakopirovat to na jiny
disk, zipku, nebo kam se povede. V druhem kroku bych ten disk
odmountoval a pokusil se ho opravit pres e2fsck. Mozna se tim
zpristupni dalsi adresare a tak bych zase odzalohoval co by slo.

No a teprve potom bych nainstaloval linux znovu.

Stat so to muze bud vypinanim pocitace bez shutdownu, nebo nejakou HW
zavadou na disku, kabelu radici a podobne, muze to zpusobit
pretaktovany procesor, jiny operacni system.... proste cokoliv.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Ne zihadla, ale med prinesl vcelam slavu.