Routovani mezi 2-mi eth ?

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Únor 25 19:30:58 CET 1999

On 25 Feb 99, at 18:54, Jan Satko wrote:

> WINS ? No podla mna asi tazko :-)
Ale ano, vy jste to asi nezkousel.

> WINS pokial viem je Windows Internet Name Services, cize ak to chapem
> spravne tak je to vlastne DNS pre windowsy. Cize ak sa budem snazit najst
> nejaky comp, on ma na nho odkaze. Resp. povie mi jeho adresu.
No ono je to neco vic, krome toho, ze to resolvuje jmena pocitacu to
navic eviduje bezici stanice tak, ze se stanice pri startu registruje
a pri korektnim ukonceni deregistruje.

> Takze spojenie s tym, ze budem vidiet na sieti nejaky comp asi nie je :-)
> Skratka mi to vychadza tak, ze Bill sa za router nedostane :-)
No TAK blbej zase neni. Ovsem chce to cist manualy, standardni
nastaveni je urcene pro kancelarske site, pod kterymi si M$
predstavuje site o jednom kabelu a tak peti pocitacich, pokud se
jedna o neco narocnejsiho, tak se misto protokolu NetBeui doporucuje
instalovat IPX po kterem chodi browsing fakt spolehlive. Potiz
nastava na siti, kde se pouziva TCPIP, to nema za prve tolik
broadcastu jako IPX a stanice v nem maji ponekud pasivnejsi roli.
Navic v implementaci TCPIP je nekolik chyb, ktere dale blokuji
browsing. Hlavni potiz je, ze windows 95 umi udrzovat jen jeden
browse list pro defaultni protokol, kterym se stava bud NetBeui, nebo
IPX a az v posledni rade TCPIP. Proto hodne pomaha odstranit vsechny
protokoly mimo TCPIP. Pokud jsou stanice mimo dosah lokalnich
broadcastu, musi mit vsechny nastaven WINS server, ktery ma prehled,
ktere stanice bezi. Potom uz obvykle browsing chodi dobre, povoleni
zminovaneho DNS for Windows resolutions pomuze pokud se spojujete na pocitac, ktery neni
videt ani neni registrovan na wins serveru. Lze ho doporucit tehdy, pokud dusledne pojmenovavate
stanice stejne v TCPIP jako ve windows.
Setkal jsem se i spripady, kdy nic z tohole nepomohlo, aby byly videt opravdu vsechny stanice.
tcpdump napovidal, ze stanice  se o registraci pokouseji, ale nikdy nebyly uspesne, duvod jsem
nezjistil, ale treba se se to bude s vyssimi verzemi samby zlepsovat.
Mezi nami, uzivatele stejne nemaji co brouzdat po siti a kam je pustit chci, tam se namapuje disk.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Ze zakonu rovnovahy:
      Koho jsi zlehcil, ten ti pritizi.