Reacke na: OZNAMENI: pruzkum oper...

Jan Derfinak ja na demax.sk
Pátek Únor 26 14:09:50 CET 1999

On Fri, 26 Feb 1999, Daniel Teufel wrote:

>  Dobry OS pro vseobecne uzivani musi byt univerzalni.
> A co se skryva za slovem univerzalni? Jednoduse receno jsou to dva
> body.
>
>  1) OS je pripraven na cokoli.
>  2) OS funguje bez logickych chyb. (za vypadek elektriny prece nemuze)
>
> A ted jednoduche zhodnoceni:
> Linux nesplnuje ani jednu z techto podminek. A dokonce se ani jedne
> znich neblizi.
> Billova Okna se zacinaji blizit alespon prvnimu bodu.

Tak tomu nerozumiem. Ako su pripravene na cokolvek?
Neviem si predstavit MS Win s takym sirokym nasadenim ako ma linux.
Ved linux je mozne vyuzivat od routera s najroznejsimi filtrami a
specialitami, ftp, www, mail... server, cez xterminal, databazovy server,
pracovnu stanicu na hranie, vyvoj programov, dtp az po CAD aplikacie.
Router bude bezat na 386-ke, clustrovanim Alph viem poskladat superpocitac.
Pocet HW platforiem je minimalne dvojnasobny oproti MS Win.

A co bod cislo 2. Pocet logickych chyb v MS Win sa mi vidi aspon dvojnasobny
oproti chybam v Linuxe.

>  Ac by nekdo mohl namitnou ze linux je pripraven na vse, ze je pod nim
> mozne temer cokoli jen staci tu a tam cosi nakonfigurovat popripade si
> vytvorit jednoduchy skriptik nebo jen trosku upravit zdrojaky a pak je
> zkompilovat. Tak tomuhle se rika uprimne receno Prazdna veta, jejiz
> obsah muzeme klidne i prehlednout. Vzdyt to same muzu UDELAT pod
> kazdym dalsim operacnim systemem.

To nie je pravda. Napriklad uz z finacnych dovodov. Ak si kupis MS Win,
nedostanes k nemu automaticky kompilator. Musis si ho dokupit. Dalsi dovod
je konfiguracia. Pre mna je omnoho narocnejsie konfiguravot system tym, ze
disassemblujem nejake struktury ako ked editujem textove subory. A co ak
autor systemu s takym pouzitim vobec neratal a nevyhradil v prislusnej
strukture na to polozku?

> Zakladni problem v celem navrhu systemu Unix->Linux vidim v tom, ze
> podle meho nazoru se stale jeste  neodpoutal od sveho prapuvodniho
> urceni. (podle me vojensky ucel - ale to je pouze ma domenka to prosim
> neberte zcela vazne).

Podla mojich informacii aby tvorcovia UNIXu ziskali podporu pre novy system,
museli ho oznacovat ako system na spracovanie textu. A vobec mam dojem, ze
UNIX vznikal v akademickej sfere.

> uzivatele. Abyjste roumeli zeptam se velice jednoduse kolik z vas si
> umi neco vyprat v automaticke pracce? Ze jste to nezkouseli? Proc?
> Je to snad slozite? ...

Nemam automaticku pracku. :)

				jano

--