Reacke na: OZNAMENI: pruzkum oper...

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pátek Únor 26 14:19:09 CET 1999

Dne 26. 2. 1999 Milan Sorm napsal:

> myslim si, ze ne. napr. po te, co se ppp spojim na Internet a zase odpojim,
> nemuzu si spustit zadnou xovou aplikaci mimo xtermu. to je pro mne logicka
> chyba.

Podle me ne. Dal bych ruku do ohne, ze mate nekde neco spatne nastavene -
tedy chyba admina, nebo pouzivate pro pripojeni nejaky vadny soft, coz ale
opet neni chyba Linuxu.

> s tim logickym vysvetlenim - to je i pro odinstalovani driveru ve windows,
> to zase neni argument. vzdycky je to chyba hardware nebo administratora.

IMHO neni. Pokud mi vsechno funguje jak ma a druhy den jenom zapnu pocitac
aniz bych na cokoliv sahal, a zvukovka zkratka nikde, to neni chyba hardwaru
ani administratora, ale nejake "prilis inteligentni" chovani OS.

> cim myslite flexibilni ? napr. na Sparc/Linuxu mi stroj 5x denne skonci s
> Watch Dog reset. Xy mi tam padaji skoro pri kazdem pohybu mysi apod. ci-li o
> flexibilite nelze mluvit. pokud myslite, ze se jedna o chybu administratora,
> tak potom se lze podobne vymlouvat i u tech windows. napr. moje winNT doma
> nepadaji vubec.

Neplette si flexibilitu se stabilitou. Flexibilita je pruznost, moznost
prizpusobeni. O tom, jestli Linux na Sparcu pada se ovsem prit nemohu,
protoze ho pouziam pouze na Intelu.

> neni pravda. nas tatka je napr. ochoten delat jen v necem, kde si muze vse
> nastavit pomoci okynek a nemusi si pamatovat sekvence znaku (rika mi virtuos
> prikazove radky). nenavidi vyklepavani silenych pokynu. navic windoze si

Vsak to je jenom potvrzeni toho, co jsem napsal ja. Uzivatel dela naucene
postupy. Kdyz nainstalujete Linux tak, aby nabihal rovnou do Xu,
nainstalujete treba Applix, bude uzivateli naprosto fuk, ze uz nema Wokna.
Jina vec je samozrejme to, ze uzivatel je dnes uz obvykle zatizeny Microsofti
minulosti a pokud se ma ucit neco noveho, je to pro nej obvykle problem. To
ale opet neni chyba Linuxu.

> muze stredne pokrocily uzivatel spravovat sam, o linux bych toto netvrdil,
> neb jinak dopadne jak ja (nejedou mi moduly pote, co jsem chtel upgradovat
> jadro na neco lepsiho nez 2.0.36). apod.

Ja bych to rozlisil. Podle me by mel existovat spravce, ktery umi system
instalovat, konfigurovat, upgradovat atp. Pak uzivatel, ktery by mel umet
pouzivat aplikace a zaroven si neco sem tam nakonfigurovat. K tomu by mely
slouzit aplikace jako je linuxconf nebo Ovladaci centrum KDE atp. A posledni
skupinou jsou ti, pro nez je pocitac nastroj a tem staci, aby si kliknuli
na ikonku a spustil se jim nejaky wordprocesor, tabulkovy kalkulator atp.
Kdyz zacnou lide z tech nizsich skupin experimentovat s tim, co patri do
oblasti vyssi, je to vzdycky problem. Nechci tim nikomu upirat pravo na
to, stat se clenem skupiny vyssi, ale to uz nejde (a nemelo by jit) bez
nejakeho vzdelavani tim, ze vsechno jde udelat klikanim mysi.

S pozdravem

ICQ: 7665279                                                     /\/  \
email: mike na navrcholu.cz ______ http://www.4web.cz/ ______  NAVRCHOLU.cz