letmo OT ( was: Dlouhy timeout + RedHat Manhattan )

Úterý Leden 5 15:54:25 CET 1999

solc na apexcomp.cz (=?iso-8859-2?Q?Ladislav_=A9olc?=) writes:

> Ale proc by to tak nemohlo byt ?  Kdyz si kliknu na odkaz
> http:\\ladas.softcom.cz nebo http://ladas.softcom.cz stejne se mi
> otevre IE4.01 se spravnou strankou.

Pokud vim, je URL adresa definovana pomoci lomitek (http://...),
nikoliv zpetnych lomitek (http:\\...). Zrejme se jedna o MS rozsireni,
ktere ma "zrovnopravnit" jmena lokalnich souboru v Microsoftim
filesystemu a jejich URL ekvivalentu.

Na prvni pohled se to muze jevit jako prinos. Neni to ale uznano jako
obecny standard, a proto je treba to povazovat za neco, co narusuje
integritu Internetu. Jsem rozhodne proti pouzivani podobnych
"vymozenosti" a domnivam se, ze v tomto smeru mohou pro rozvoj
Internetu hodne udelat i ti, kteri o Internetu skoro nic nevedi:
proste nebudou takove veci pouzivat a upozorni ostatni, aby to take
nepouzivali.

> To s tim nema co delat. O serioznosti postupu svedci to, ze takovouto
> nicotnost rozebirame v teto konferenci.

Dodrzovani standardu ma pro zivotaschopnost otevrenych systemu jako je
Linux _zcela zasadni_ vyznam. Rozhodne nejde o malickost: napriklad
Linuxi Netscape Communicator takoveto adresy vubec neakceptuje.  Rika
se, ze tisickrat nic umorilo vola. Nemuzete se proto divit, ze lide na
podobne aktivity Microsoftu jejichz snahou je jen podryvat a
likvidovat reaguji velmi podrazdene.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR