Selekce odpovedi nameserveru

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Pondělí Leden 11 23:10:03 CET 1999

Dobry den,

mozna nekdo z vas ma obdobne nastaveni, jakeho bych rad dosahl ja, proto s
tim tady otravuji.

Mam vnitrni sit 192.168.X.Y, jediny Linux ma (zaroven) realnou IP adresu a
zbytek site zpristupnuje pres masquerading. Linux pochopitelne (krom
dalsich mnoha veci) slouzi jako nameserver, bezi na nem bind 8ckove rady
(8.1.2).

Nu, a co bych potreboval - v soucasne chvili, je-li tento Linux dotazan na
svou vlastni adresu odkudkoliv, odpovida svou vnitrni adresou
(192.168.A.B). A to je to, co mi vadi. Pokud se zepta vnitrni stroj, necht
Linux svou vnitrni adresou odpovi; ale pokud prijde dotaz z Internetu, rad
bych, abych Linux odeslal svou Internetovskou adresu - lze toto nejak
jednoduse v named.conf zajistit?
Napada me, ze nejjednodussi by bylo jen zjistit, odkud dotaz prisel -
Linux ma dve sitove karty, eth0 je 'vnitrni', eth1 'Internetovska'. Pak by
se nemuselo zkoumat nic dalsiho...

Diky za rady.

					S pozdravem
						Lukas Horalek,