Linux cluster jako printserver

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Pátek Leden 15 20:53:26 CET 1999

On 15 Jan 99, at 17:21, Karel Salavec wrote:

> Mame tady takovy problemek. Nacalstvo rozhodlo, celkem logicky, ze aby
> se nezatezovaly servery, na kterych bezi SAP, bude veskery tisk za SAPu
> provaden pres tiskove servery. Problem je v tom, ze kdosi rozhodl, ze na
> tech 7 masinach ma bezet eNTe. No a ukazalo se, ze ciste jen zadani
> n-set tiskaren je prace na *** hodin a navic s tim budou jeste dalsi
> problemy.
> Chtel bych jako reseni navrhnout toto: nainstalovat Linux s
> mutliprocesorovou podporou (jsou to 2-proc. Delly), spojit celou tu
> grupu do clusteru a vyuzivat ja jeden printserver.
To mi malinko unika, ty servery budou neco delat, nebo budou jen
spoolovat tiskove soubory? Jestli se na ne bude jen ukladat co se
ma tisknout, tak neni potreba ani cluster ani dvouprocesorove
stroje.

> Abych si ale nenabehl, radsi se ptam:
> 1. Ma nekdo zkusenosti se SMP? (na www.linux.org.uk/SMP jsem se uz
> dival)
Mam server 2x PII na 350 MHz a zda se to byt zcela
bezproblemove. Znam nekoho, kdo jede bez problemu pres rok s
2x 200 MHz Pentium Pro

> 3. Spoluprace SAP a Linux, resp. Linux a HP JetDirect? Zajimaji me
> hlavne zkusenosti.

Pouzivam linux jako tiskovy server pro winnt, wint tisknou pres
sambu a linux preposila soubory na interni HP jet direct v tiskarne
HP 4000. Chodi to zcela v pohode, v zasade ani nevim, ze neco
takoveho bezi. Jedina malinka potiz je v tom, ze pokud nekdo chce
vedet v jakem je tiskarna stavu, tak samba pousti lpq a
presmerovava jeho vystup, coz muze chvilku trvat. Linux jako lpd
server chodi take, nepamatuji, ze by se nekdy vyskytl problem.
Ovsem pro load spliting je potreba lprng a nevim o moznosti jakou
ma novell, to totiz, ze uloham nastavim treba cerveny papir a ony
se skladuji, pokud dam do tiskarny cerveny papir, tak pconsoli
nastavim, ze je tam cer. papir a na tiskarnu se poslou cekajici
ulohy, kdezto ty obycejne cekaji. Pak se tam vrati normalni papir a
zase se to prepne. To je skutecne jedine, co mi kdy chybelo u
linuxu.

Nevim, kolik toho tisku presne je, ale bych to videl asi takle, udelam
jeden linux, kde pobezi spool a load spliting. Koupim X externich
triportovych tiskovych serveru a pripojim je pres lpd. Ten linux
nakonfiguruju, aby pozadavky tisknul na tech externich
printserverech. Pokud ten linux bude jen obsluhovat spool, tak,
podle meho nazoru, pentium musi utahnout deset dvacet tiskaren.
Neco jineho by bylo, kdyby musel jeste ripovat postscript, ale
nepredpokladam, ze by jste pri techto pozadavcich nekupovali
postscriptove tiskarny.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Clovek v hnevu jede na splasenem koni.