MX smerovane na CNAME bolo: ADMIN: zpravy s divnym From:

Petr Soucek petr na ryston.cz
Pátek Leden 22 12:42:14 CET 1999

Milan Suchanek wrote:

> A co dělat třeba v případě, že mám pouze JEDNU IP adresu, přes kterou
> mám připojenou celou síť? Tam se aliasům nevyhnu. Je pravda, že mail
> můžu směrovat přímo na příslušný A záznam. Ale co když budu časem
> potřebovat mailserver přesunout na jiný stroj? Potom jednoduše změním
> CNAME na A a hotovo.

Tomu nerozumim - nic z toho neni potreba.

Jestli mam dnes jeden pocitac, tak ho pojmenuji treba

poc.domena.cz A 194.xxx.xxx.1

a dam do MX zaznamu

domena.cz MX poc.domena.cz

Kdyz na stejnem pocitaci pobezi i web a ftp, muzu udelat aliasy

www.domena.cz CNAME poc.domena.cz
ftp.domena.cz CNAME poc.domena.cz

A ted potrebuji SMTP server presunout na jiny, treba vyhrazeny stroj -
nadefinuji tedy:

mail.domena.cz A 194.xxx.xx.2

a zmenim MX zaznam na

domena.cz MX mail.domena.cz

Nemusim nic smerovat na A zaznam, nepouzivam zakazany alias za MX,
presun na jiny stroj bude stejne jednoduchy a stejne rychly.
Dodrzovat RFC neni zadny problem.

> BTW. zatím jsem se kromě zmiňovaných warningů v logu nesetkal s jinými
> problémy, pošta zatím všude došla...

MX zaznamy nemaji nic spolecneho s tim, jestli posta vsude dosla. Ty
jsou tu proto, aby odevsad dosla posta Vam. A to nikdy nemuzete 100%
vedet, co Vam neprislo.

Podle me je lepsi dodrzovat RFC, kdyz to aspon trochu jde - a v tomto
pripade to jde v pohode.

Zdravi

Petr Soucek