CDROM od CZLUGu

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Neděle Leden 24 18:24:54 CET 1999

On 24 Jan 99, at 17:06, Roman Majer wrote:

> 1. CD je vypaleno ve formatu Joilet 3 :-((
> Windows 98 nactou obsah CD (zobrazi soubory), ale nelze jej cist (obsah
> souboru - treba zkopirovat).
> Pod Linuxem ho prectu a muzu i kopirovat (Mam RedHat 5.2 od p. Meduny).

Nevidim duvod, proc by melo vadit, ze je Joilet, dokumentaci si bez
Joilet pod windows neprectete. Jestli to windows 98 nesnaseji tak
nevim, ale je to jejich norma, pod NT je to videt OK.

Navic pokud nejde zobrazit obsah souboru, ale soubor jde okopirovat,
neni to evidentne chyba CD, ale nejaka pakarna v ovladacich CD.
Schvalne si to nekdy skusim. Neni to nahodou CDROM, ktera potrebuje i
pod windows ovladace natahovane v config.sys?

> 2. CD neni bootovaci :-((
Jednoznacne je bootovaci, pokud to z nej nebootuje, tak je vada v
BIOSU nebo CDROM mechanice, ze je bootovaci mam overene nejmene na
trech konfiguracich s ruznymi BIOSy a CDROM mechanikami (AOPEN,
Wearnes, YAMAHA). Navic z nej bootovali nekteri lide na installfestu.
Vzhledem k tomu, ze nejde cist Joilet, tak bych sazel na vadny
firmware v CDROM mechanice.

> Musel jsem ho zkopirovat pod linuxem na disk, odstaranit
> ze vsech adresaru TRANS.TBL a znovu pomoci mkisofs
> udelat bootovaci image s Rock Ridge extension. Jeste
> ze jsem nasel na cd boot.catalog :-)) a jeste ze mame vypalovacku.
Ten se ovsem vytvari pri generovani image pres mkisofs. Takze hledat
ho je zbytecne prace. Pokud by se nevytvarel, tak jste z CD s
odmazanymi TRANS.TBL nenabootoval.

> Take jsem delal pokusy s Loadlinem, abych nemusel delat
> bootovaci diskety, ale ani vlastni kernel (instalacni) neni
> schopen toto CD precist.
Trvam na tom, ze je normalne citelne. Kernel sice hlasi, ze nema
tabulky pro iso8859-1, ale to neni fatalni chyba. Vetsina lidi si ji
ani nevsimne. Instalace normalne probehne a pote jsou jiz tabulky
dostupne jako moduly a zadne chyby se neobjevuji.

> 3. Nektere RPM (treba sslwraper) nejde pri uvodni instalaci nainstalovat.
To je pravda, nepodarilo se zajistit opravene verze do okamziku, kdy
jiz nebylo mozne paleni odkladat. Postizena jsou dve rpm, ssl wrapper
a pinetd. Tato rpm nejsou soucasti standardniho redhatu. Pokud se
provadi upgrade, naistaluji se uplne normalne, ale pri ciste
instalaci zlobi, resenim je instalovat je z adresare ../local/crypto
po instalaci zbytku CD.

> 4. Netscape neustale pada (hlavne kdyz oznacim mysi starou adresu
> v poli pro zadavani odkazu a chci psat novy odkaz, tedy nejcasteji klavesu
> w)

To je celkem normalni, netscape pada casto. Tezko muzu ovlivnit, jaky
netscape u netscape vyrobi a jaky zapakuje redhat do rpm. Padani ma
zrejme neco spolecneho s locales. Bez prommenych LANG a LC_ALL pada
podle me mene.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Pokrok je realizace utopii.