Začarovaný kruh

Jaroslav Honsa honsa na sunstel.asu.cas.cz
Středa Červenec 7 08:21:40 CEST 1999

On Tue, 6 Jul 1999, Tomas Valusek wrote:

> Dobrý den,
>
> Před nějako dobou jsem si nainstaloval Linux (RedHat 6.0) a rád bych se
> pustil do čtení dokumentace. Čeština na konzoli pracuje, ale v X-ech české
> fonty zatím nefungují. Navíc se mi v Netscapu nepodařilo změnit velikost
> zobrazovaného písma. Líbí se mi čtečka dokumentů, která se spouští při
> startu GNOME, ale písmena jsou na mě moc malá - jak se dají zvětšit? Pokud
> to v tomto programu nelze, nevíte o nějakém jiném univerzálním readeru
> dokumentace (který by zpracoval taky man a info stránky) a dovolil mi změnit
> [...]
Dobry den,

ja sice nevim, jak vypada ctecka dokumentu v GNOME, ale poradim Vam
jednoduchy zpusob, ktery by mel fungovat kdekoliv. V $HOME adresari mate
soubor .Xdefaults, kde je napsano, jake fonty se maji pouzit pri spusteni
xtermu. Pomoci "xlsfonts | grep 8859-2" si zobrazite, ktere fonty jsou v
X-ech k dispozici v kodovani vhodnem pro zobrazeni ceskych znaku a vyberte
si vhodnou velikost. Pro pokusy spoustejte xterm s option -fn:
napr: xterm -fn <cely_radek_z_vypisu_nahore>
Pak si spustite xterm a v nem jsou k dispozici na
cteni dokumentace prikazy: man, info, pro .html soubory lynx.
Jinak netscape ma menu Edit->Preferences->Fonts na vyber fontu.
Predpokladam, ze mate nainstalovane fonty s podporou diakritiky (8858-2).

Zdravi Jaroslav Honsa.