Začarovaný kruh

Martin Kavalec xkavm04 na vse.cz
Úterý Červenec 13 20:14:56 CEST 1999

6 Jul 1999 20:07:09 +0200 Tomas Valusek <tvalusek na vs.inext.cz> napsal:
> [...]
> pustil do čtení dokumentace. Čeština na konzoli pracuje, ale v X-ech české
> fonty zatím nefungují. Navíc se mi v Netscapu nepodařilo změnit velikost
> zobrazovaného písma. Líbí se mi čtečka dokumentů, která se spouští při
> startu GNOME, ale písmena jsou na mě moc malá - jak se dají zvětšit? Pokud
> to v tomto programu nelze, nevíte o nějakém jiném univerzálním readeru
> dokumentace (který by zpracoval taky man a info stránky) a dovolil mi změnit
> velikost fontu? Nutně to potřebuji, protože jinak nejsem rozumně schopný
> číst dokumentaci a bez ní Linux nerozběhnu.

Já jsem si k velkým fontům pomohl takto:
1) Nainstaloval jsem TrueType fonty
   v RH6.0 už není třeba instalovat speciální font server, stačí
   vlézt do /adresar/s/truetype/fonty
   ttmkfdir >fonts.dir
   cp fonts.dir fonts.scale
   přidat /adresar/s/truetype/fonty do /etc/X11/fs/config
   (ttmkfdir se nainstaluje s freetype)
   (viz též článek o TrueType fontech v Linuxu na http://www.root.cz)

2) Pouštím Xka upraveným startx, který přidává Xserveru parametr
   -dpi 100. Lze takto samozřejmě upravit i gdm|xdm|kdm.

3) Nastavil jsem si TT fonty v Netscapu. Prohlížeč dokumentace
   z GNOME je sice pěkný, ale neumí vyhledávat v textu, což mi
   silně chybí -- dokumentaci čtu často tak, že hledám v textu
   vhodné slovo a dívam se jesti v okolí není napsáno to co
   potřebuji.

zdraví
martin