OpenGL -- soft. vs hardw. akcelerace

Zdenek Kabelac kabi+www na fi.muni.cz
Pátek Červenec 16 18:35:06 CEST 1999


Marek Picka wrote:

> Dostala se mi do pocitace Riva TNT a tak jsem si rekl,
> vyzkousim jak si stoji s hardwareovou akceleraci OpenGL.
>
> Jako Benchmark jsem si zvolil Tirtanium 1.3, hlavne proto, ze
> existuje verze pro Linux tak pro Winy (a taky se mi dostal nahodou do
> ruky ;-).
> Pouzito:
> HW: Celeron A 463 MHz,256 MB RAM,GBlaster Riva TNT 16MB (90/110 MHz)
> SW: Mesa 3.0, RH 6.0, GLX 0.99 pro TNT
>
> Vysledky (v fps):
>                  Linux hardw.     Linux soft.   Win98
> 640x480x16        14.2               0.4         38.3
> 800x600x16        13.2               0.3         36.2
> 1024x768x16       11.9               0.2         35.5
> 1280x1204x16      10.1               0.1         23.7
>
> Na vysledcich me prekvapila naprosta nepouzitelnost sw renderovani,
> a jenom (to nemyslim ironicky) 2.5 nasobnej vykon karty pod Win.

Mozna je to tim, ze ty drivery do linux-u jsou spise alfa verze nez beta.

Navic na TNT2 to umi zatim jen 16b mod.

Coz si treba sednou a prepsat to lepe :)

Navic bych zrejme videl problem s X-sy - preci jenom tam
zrejme bude jakysi nezanedbatelny overhead, ktery windows
proste nemaji.



Další informace o konferenci Linux