Problemy s kopii celeho systemu na novy disk

Petr Konecny pekon na decibel.fi.muni.cz
Čtvrtek Červenec 29 00:42:23 CEST 1999

 Petr> On Wed, 28 Jul 1999, Dan Ohnesorg wrote:
> [...]

 Petr> Jenom poznamka - pokud si vyrobim takhle disketu a nepovede se mi to
 Petr> nabootovat s root diskem na sde5, jsem nahrany. Skoro bych rekl ze je
 Petr> lepsi mit disketu s MSDOS na ni dat kernel a loadlin a nejaky editor.
 Petr> Pak si muzu upravit parametr root v loadlin na libovolny disk pro
 Petr> pripad experimentu ...

Pripadne mit disketu s GRUBem. To je bootloader, ktery rozumi ext2fs a
FATce a ma rozumne prikazy pro nahrani OS. Staci mu zadat cosi jako:

kernel=(hd5,4)/boot/vmlinuz root=/dev/sde5
boot

a on nacte kernel z pate oblasi sesteho HD. Ma to asi 40 KB a da se to
instalovat z diskety rovnou na disk, bez zavadeni OS.  Vyhoda je, ze
clovek si ho jednou nainstaluje a pak nemusi poustet zadny program
(napr. lilo) jenom proto, ze ma novy kernel.

                                                Petr