Cestina v RedHat 6.0 CZ

Pátek Červen 4 02:16:00 CEST 1999

Konzole by po instalaci (pokud vyberete cestinu a neodznacite balik
console-tools) cesky chodi. echo neni nutne, dela se automaticky (ovsem
ne pro vsechny mozne fonty, za to pro ty, co se nastavi pri instalaci
jo). Co se tyka Xu, je problem hlubsi. RedHat a myslim, ze i ostatni
distribuce nedospely u instalacnich programu k takovemu stupni, aby byly
schopne snadno zohlednit lokalizacni potreby (napr. zmena konfiguracnich
souboru nekterych baliku pro ceske prostredi). Castecne je to problem i
toho, ze na nainstalovany Linux muze prijit i nekdo jiny, nez Cech a mel
by mit k dispozici "sve" standardni prostredi (minimalne tak, aby si jej
bez zasahu admina mohl nastavit). Jenze teto filozofii zase odporuji
nektere jine programy, ktere to bez nejakych krkolomnosti neumoznuji
(napr. editace cfg souboru je pro BFU netrivialni problem, jindy jde i o
to, jak ten soubor najit, kdyz clovek necte manualy a tak). Proste je to
dost provazane, ale muzete mi verit, ze za posledni rok se to s podporou
jinych, nez anglosaskych jazyku, velmi vylepsilo.

Celkove vzato, delame co muzeme a pokud chcete prispet, je zde
konference redhat-cz na linux.cz, jak zde jiz nekolikrat bylo zmineno.
Tesim se na Vas :-)

Co se tyka RH6.0cz, prakticky je tam implemenotavano (vice mene) co
nejvice "pocestovacich" veci. Samotneho me nebavi vsechno porad
dokonfigurovavat, jenze - predejte treba baliky s KDE ci Xy. Jednak to
neni systemove a jednak je to pakarna (tedy delat to po kazdem upgradu
baliku znova a znova).

--
                        Milan Kerslager