Mylex FlashPoint LW

Petr Kubicek kubicek na mathesius.ff.cuni.cz
Úterý Červen 8 16:08:30 CEST 1999

According to Jan Kasprzak:
> Petr Novotny wrote:
> : 1. Nejsou mi vubec jasne jednotlive RAID levels :-| Chci dosahnout
> : 100% spolehlivosti - pri vypadku jednoho disku mi system pobezi
> : treba z druheho. Lze to nejak spojit se stripovanim?
>
> 	Ne. Stripovani je zretezeni disku. Je potreba pouzit nekterou
> z redundantnich urovni (1 nebo 5, pricemz 5 vyzaduje vic nez dva disky).

Na tohle je nejlepsi RAID 5, ktery provadi jak zalohu tak rozsekani
dat pro rychlejsi pristup. Jeho nevyhodou je ze potrebuje 3 disky
o stejnych velikostech, jinak jde vytvorit jen particie o velikosti
nejmensiho disku. Urovne RAIDu se voli podle pouzivani v kombinaci
rychlost x zabezpeceni dat x finance.
RAID 0 - jen striping = nejrychlejsi pristup bez zabezpeceni
     1 - jen mirroring  = zabezbeceni bez zrychleni (min. 2 disky)
     0+1 - striping i mirroring  = zabezpeceni i zrychleni (min. 2x2
           disky)
     3 - striping plus dedikovany parity disk = zabezpeceni i zrychleni
         (min. 3 disky)
     5 - striping i parita stejne jako 3 ale informace o parite jsou
         rozdelene mezi vsechny disky = zabezpeceni i zrychleni lepsi
         nez 3 (min. 3 disky)
Jsou i jina cisla RAID urovni, obvykle jde bud o varianty nebo kombinace
uvedenych typu (viz napr. 0+1).

> : 2. Lze pak z neceho takovehohle nabootovat? (Mysleno: Lze nejak
> : zaridit, aby _vsechny_ partitions vcetne bootovaci byly zalohovane,
> : a to pokud mozno transparentne?)
>
> 	Pokud je to SW RAID (/dev/md*), pak lze. Pokud HW a neni potreba
> zadny setup pri bootu OS, pak taky. Pokud nejak ten RAID musi OS konfigurovat
> (napriklad cpat firmware do radice), pak z toho nabootovat asi nepujde.

Blize viz /usr/doc/HOWTO/Root-RAID-HOWTO.
Jinak si ale myslim, ze to neni dobry napad davat RAID na bootovaci disk.
Dalsi zajimave HOWTO je /usr/doc/HOWTO/mini/Software-RAID.

Petr Kubicek