maskarad, pevna linka, sendmail, telnet

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Neděle Červen 27 22:34:15 CEST 1999

On Sun, 27 Jun 1999, No Comment Group, s.r.o. / Sales Department wrote:

> s linuxom robim pomerne kratko, no dnes som mal mensi problem... Odisla mi
> na pol dna pevna linka no a pocas vypadku sa spraval linux (redhat 5.2 jadro
> 2.0.36) pomerne divne.Tak napriklad pri bootovani stvrdol na neuveritelne
> dlhy cas pri startovani sendmail... Dalej napriklad odpovedal neuveritelne

sendmail overuje svoje nastaveni v DNS - zeditujte skript z ktereho se
sendmail spousti a pridejte tam & aby to necekalo.

> dlho na request na porte 23 (telnet) alebo 25 alebo 110... Ale neuveritelne

tyhle sluzby jsou spoustene pres inetd a obvykle pres tcpd - ten zjistuje
k IP adrese pripojence take jeho jmeno.

> dlho. Na vnutornej sieti mam NT s nakonfigurovanym RAS a skusil som sa po
> pripojeni telnetnut na linux box a po hodine skusania som zistil ze musim
> pockat asi 2-6 minut a potom sa mi ozve prihlasovaci dilog.. Praca s
> telnetom uz bola ok.
>
> jedina vec co ma napadla, ze linux box pri akzdom requeste na konekt ci uz
> telnet alebo SMTp ci POP3 skusa zistit zo zdrojovej IP platne DNS meno.
> nakolko mi lajna spadla tak linux cakal na timeout DNS servra v inete....
> Moze to by ono? Naozaj netusim... Ak ano, ako tomu zabranim?

Asi by jste musel rozjet DNS na tom svem serveru a nakonfigurovat ho tak
aby se moc nevyptaval tech v inetu pri startu.