Linux vs. NT III. (o 266% r ychlej¹í, NT)

Borek Lupomesky Borek.Lupomesky na ujep.cz
Pondělí Červen 28 12:06:17 CEST 1999

On Mon, 28 Jun 1999, Petr Snajdr wrote:

> No na kombinaci slov "lacina zalezitost"a "fork v Linuxu" se mi neco
> nezda. :-) Jako lacina mi moc neprijde u WWW serveru kde prichazi stovky
> zadosti.

   Jeneze pokud je fork na Linuxu temer to same to pthread_begin, tak je
potom jedno, jestli je server multithreadovany, nebo neni.

> Nejsem si jisty zadli to v pripade Apache+(a ted more mod_neco.o)
> nepovede k tomu, ze ty posledni "stareckove" budou radne vyhniti.

   Nechapu. Jedine, co muze vadit jsou chyby a memory leaky, ale ty se
musi odstranit tak jako tak. Takze kdyz jeden server obslouzi 100 requestu
nez se ukonci, tak potom mi pri cetnosti 100 pozadavku za vterinu vychazi
jeden fork(). To snad neni tak mnoho. (Pochopitelne, pokud pouzivate CGI,
tak to je jina vec).

> V nekterych situacich je snad i lepisi neforkovat (nebo i nevytvaret
> thredy) vubec. Docela jsem prekvapen co zvladne trebas boa. Ta je ovsem
> v systemu stale jen jako jeden proces, nevytvari zadne podprocesy,

   To je hezke, ale zase to nevyuzije vice procesoru.

> zadna vlakna. Pro staticke stranky mi subjektivne prijde jako znacne
> vykonejsi nez Apache. Apache docela zatezuje system pokud na nej prichazi
> prilis mnoho lidi. Boa na proti tomu je silene nenarocna. Pokud mate na
> serveru jen staticke stranky nebo nekolik malo neprilis pouzivanych
> CGI je docela mozne, ze z loadu treba 12 po prechodu na boa se
> stane tak 0.5 :)

   To zni zajimave - to mi skoro pripada, ze Apache neni nic moc.

   Bye Borek

BOREK LUPOMESKY, network administrator    University of J. E. Purkyne
WWW:       http://www.ujep.cz/~lupomesk/  Ceske mladeze 8
IRCnet:    Borek @ #usti                  Usti nad Labem, 40096
talk:      borek na rethymno.ujep.cz         The Czech Republic
PGP keyid: 298F8888                       tel: +420-602-376368
==========[ MIME/ISO-8859-2 & PGP encrypted mail welcome ]===========