free list corrupt alias GNOME 1.0

Leo Hadacz hadacz na math.muni.cz
Sobota Březen 6 02:29:11 CET 1999

Zdravim,

kdosi tu nedavno psal o hlasce ,,free list corrupt``, ktera se vypisuje pri
instalaci GNOME-1.0. Zkousel jsem to, koukam, ze se to asi neda jednoduse
prelstit. Dokonce jsem smazal instalaci GNOME 0.99.8, ale nepomohlo to. K
memu udivu jsem vsak hlasku
free list corrupt (4569928)- contact support na redhat.com
dostal i pri pokusu nainstalovat zpatky stary GNOME. Dokonce i pri instalaci
baliku xscreensaver verze 2.34-1, ktery puvodne vubec mezi gnome baliky
nebyl. Pokud to dobre chapu, pokus o instalaci GNOME 1.0. dodrbal nejakou
databazi rpm baliku. Podle prirucky Maximum RPM (kde se mimojine pise, ze
autori doufaji, ze tuto hlasku nikdy neuvidime - mam nejake uz starsi
vydani) jsem zadal prikaz
rpm --rebuilddb
a skutecne to pomohlo.

Presel jsem tedy zpet k instalaci GNOME 1.0. Zda se, ze jediny vadny balik
je control-center. Nainstaloval jsem ostatni baliky (z i386 a noarch) s
parametrem --nodeps. Pak jsem se pokousel rebuildnout control-center ze
src.rpm, nikdy se to ale nedostalo k tomu, aby to ten balik nainstalovalo,
popr. vytvorilo binarni rpm. Ale %prep a %build dopadly dobre. Tak jsem
presel do adresare /usr/src/redhat/BUILD/control-center* a zadal
make install
Probehlo to dobre.

GNOME jsem nastartoval pomoci gnome-session. Byli s tim jiste problemy,
nespustil se mi enlightenment, protoze mi v domovskem adresari zustala
jakasi podrbana konfigurace. Po resetu (pocitac mi sice nevytuh, ale nenasel
jsem zpusob, jak ozivit aspon jednu virtualni konzolu) a vymazu tohoto
adresare se to nakoplo. Podle prirucky (gnome-help-browser, Gnome documents,
gnome-intro) by mel vse delat gnome-session, nicmene to pry jeste neni
hotovo. Program gnome-session vsak spousti window manager (enlightenment),
takze ten neni potreba spoustet. Za to mi vsak na podruhe nespustil panel.
Stacilo ale z xtermu zadat prikaz panel.

Control-center (gnomecc) mi fungoval, uz to ani nepada, pokud zadam nejake
nastaveni pro enlightenment. Muj prvni dojem je, ze je to uz skutecne celkem
stabilni. Jen mi jednou vytuhnul panel pote, co jsem do neho importoval
spolknuty Strip chart (gstripchart).

Ovsem ten session management zatim nic moc. Melo by se to nejspis chovat
tak, ze si to zapamatuje stav oken pri odhlaseni a pri opetnem
nakopnuti to udela co mozna nejpodobneji poslednimu stavu. Uplne nejradsi
bych byl, kdyby se tahle featura dala nejak vypnout. Momentalne to vypada
tak, ze mi vzdycky spusti jakesi aplikace, ktere jsem pred ukoncenim session
davno ukoncil.

Celkem me fascinuje ten applet na prepinani klavesnice. Bohuzel to ale
nefunguje. A bez hlubsiho stourani nejsem ted schopen zjistit proc.

Leo

--

 _                 _    _     hadacz na math.muni.cz
www: http://www.math.muni.cz/~hadacz/