Nehrajici midi

Středa Březen 10 12:35:52 CET 1999

Oto Buchta pise:
:>:Ahojte,
:>:nakonfiguroval jsem si krystalku CS4232, pekne mi zvuci wavy, ale s cimkoli
:>:jinym ma problemy. Vsechno jsem nacpal do jadra, jsem zkousel prihravat moduly
:>:a /etc/isapnp, ale nejlepsi pripad byl nasledujici:
:>...
:>	Zkusil jste postup podle linux/Documentation/sound/CS4232?
:>Pise se tam o pouziti modulu, ne primo v jadre. A konkretne:
:>
:>:To get MIDI facilities add
:>:
:>:        insmod opl3 io=*
:>:
:>:where "io" is the I/O address of the OPL3 synthesizer. This will be shown
:>:in /proc/sys/pnp and is normally 0x388.
:
:Za prve nechapu, proc by to melo jit jako modul a ne jako primo zakompilovane
	Pokud je ta karta PnP, tak to pujde jenom jako modul.

:do jadra, a za druhe zkousel. Jak 2.0.36, tak 2.2.2 (kde mi, bohuzel, z mne
:dosud neznameho duvodu nechtel ten modul nahrat. Hlasil chybu, ze nemuze
:rozpoznat, pro ktery kernel byl modul zkompilovan, a to nepomohlo ani insmod
:--force /lib/modules/2.2.2/misc/opl3.o).
:Navic pokud je 0x388 default, tak proc nehraje, kdyz je v jadre?
:
:A pokud jde o moduly, tak na hrani mi moduly moc nepomohly, protoze modul pro
:CS4232 chtel AD1848, se kterym se pak bil. Proste parada.
	Co to znamena, ze se bil? Kdyz je podpora v jadre, tak by asi karta
mela fungovat. Nebude chyba spis na vasi strane?

:Ale asi to vzdam s tim, ze se mi proste po roce a pul snazeni nepodari rozjet
:ani jednu ze dvou zvukovek v jadre podporovanych. Zrejme u klavesnice sedi
:nekdo, komu neni doprano si pod Linuxem zazvucet :-(
	Zrejme to bude to prave vysvetleni. Mne fungovala karta napoprve,
rozdil byl snad jenom v tom, ze jsem se presne drzel navodu. Prekvapive, jak
navody nekdy pomuzou.
	U distribuci jako jsou posledni redhaty si staci nainstalovat balik
kernel, kde je i podpora pro vsechny mozne karty jako moduly, pak teprve
experimentovat s vlastnim jadrem. Dalsi kroky:
U PnP karty pustit pnpdump -c (v isapnptools od 1.15a by se mely spravne
radky rovnou odkomentovat), viz tez
http://www.roestock.demon.co.uk/isapnptools/isapnpfaq.html.
Nastavit /etc/conf.modules budto pomoci sndconfig nebo rucne (jistejsi -
viz navod v Documentation/sound).
Spustit modprobe sound nebo prebootovat.
To by melo stacit. Nebo vam tento postup nefunguje?

--

--Zdenek Pytela, <letty na mrakoplas.phil.muni.cz>