cestina/slovencina > tlaciaren ???

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pátek Květen 7 14:57:32 CEST 1999

   From: Michal Krause <mike na navrcholu.cz>
   Date: Thu, 6 May 1999 21:36:14 +0200 (CEST)

Ahoj,

   > Pochopil-li jsem to dobre, problem je v tom, ze ony zminovane fonty jsou
   > "znasilnene"? Kdyby slo o korektne vytvorene Latin 2 fonty odpovidajici
   > normam (ktere zrejme neexistuji), bylo by to ciste reseni?

přesně tak. Ony "znásilněné fonty" totiž o sobě tvrdí, že "znásilněné" nejsou
a to je ten hlavní problém. A jak už napsal i Pavel stejný dokument se
vytiskne jinde úplně jinak...

   > Protoze porad mi pripada, ze kdyz se pri rasterizaci pouzije primo cesky
   > font, je to nejefektivnejsi reseni. Ale jak rikam, problematiku
   > postscriptu, RIPu a jinych tiskovych kouzel znam pouze z rychliku.

To je těžké - takže ještě názorný příklad - představ si, že máš ve firmě jeden
takto "zprasený" RIP a vytiskneš si z Netscapu z tohoto stroje nějaký
dokument. Je skvěle český - super. Uložíš si HTML stránku do PostScriptu(tm) a
říkáš si - tak, teď si ho vytisknu si ho u kamaráda v barvě na barevné
laserjetce... A $$$ za papír je pryč. To mi zrovna moc efektivní nepřipadá.

BTW - možná jsem to v minulých mailech napsal špatně, ale ještě bych rád
připomněl, že např. ogonkify také není zcela systémové řešení... Ale rozhodně
je to korektnější než "znásilňování" fontů.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz