Announce: bezpecnostne patche do kernelu

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Úterý Květen 11 13:31:55 CEST 1999

> : ...Ale zajimalo by me jak chcete resit veci jako ln -s /tmp/.X11-unix
> : /etc/passwd; XF86_SVGA ;-).
>
> Tak zrovna na tento konkretni problem pouzivam patch uz hodne dlouho.
> Napsal ho Andrew Tridgell, autor Samby. Figl spociva v tom ze v adresarich
> se sticky bitem nefunguji cizi symbolicke linky, mimo rootovych. Pokud
> ma nekdo zajem, mohu zaslat. Funguje to s kernely 2.0.X a je to jen par
> radku zmeny ve zdrojacich jadra...

Ten problem s /tmp/.X11-unix a linkovanim snad byl vyresen v ramci XFree86
baliku starych asi mesic a myslim, ze linkovani na /etc/passwd ani puvodne
nic nedelalo - setkal jsem se s tim, ze link na soubor nefungoval, ale
link na adresar zpusobil chybovou hlasku, presto ale prepsal prava
adresare na o+w :( ... Pokud je mi znamo, tak XFree86 v RH6.0 je proti
tomu odolny ...

 |                  Martin Macok                     |
 | email:  martin.macok na st.mff.cuni.cz               |
 | WWW:    http://www.ms.mff.cuni.cz/~mmac7339/      |