Problem s SCSI CD-ROM

jakub safar jcob na mirage.cvut.cz
Pátek Květen 21 23:15:00 CEST 1999

Vladimir Michl wrote:

> Dobry den,
>
> uz nekolikaty den se trapim s jednou CD-ROM (SANYO CDR-H94S (CRD-250S))
> (rok vyroby 1994).
> Mam ji na adapteru AHA-1542B spolu s SCSI diskem.

hmmm, tak to vypada na spatnou terminaci. Je pravdepodobne, ze disk ma podstatne vyssi prenosovou rychlost a pokud je na sbernici vyssi provoz,
tak nastavaji problemy. Tentyz problem jsem resil na Adaptec2940UW, IBM scsi UW disk ( 68 pin ), interni cdrom Toshiba scsi (50 pin ) a na eternim
konektoru redukce 68->50 pin a venku mechanika Jaz ( 50 pin ) a vypalovacka ( 50 pin ) se zaplou terminaci.

Zkuste omezit rychlost cdromky v nastaveni biousu na max. 5 MB/s, disk dat jako posledni zarizeni na bus, u nej zapnout terminaci a dale v boisu
zapnout autoterminaci.

zarizeni    nastaveni biosu
disk            bez omezeni
Device using Wide/Sync transfers at 40.0 MByte/sec, offset 8

cdrom        5MB/s, bez Wide rychlosti
Device using Narrow/Sync transfers at 5.0 MByte/sec, offset 15

vypalovacka
neco podobneho - neni ted pripojena a nechci restartovat

jaz
vim, ze to bylo Narrow/Sync tr. at 10 MB/s - chcipnul mi zdroj, takze ted nevim presne

    v pripade dalsich dotazu prosim na jcobzavinacmirage.cvut.cz