Indikace klavesnice ledkou na konzoli a ve vimu

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Úterý Listopad 9 15:19:15 CET 1999

Daniel Novotny pise:
> setleds znam - tady jde o to vyvolat program setleds - nebo neco
> podobneho-
> _pri stisku pause ktera prepina klavesnici_ tak, abych
> vedel zda je aktivni cz nebo en
> (nejvic me to irituje ve VIMku ... dam esc, stisknu
> dvojtecku a zjistim, ze to dvojtecka nebyla , protoze
> jsem v jine klavesnici....)

Do .vimrc si doplnte

   map " :!echo -ne "\a"<CR><Esc>:

a pri kazdem zmacknuti uvozovek misto dvojtecky to na vas pipne
(a zmackne za vas dvojtecku).

Bylo by hezke misto toho echa tam dat prepnutiklavesnice, ale
nepodarilo se mi na to vyzrat. Pokud edituji keymapu, aby bylo
mozne prepnout klavesnici napr. CTRL+F

   keycode  33 = f F f F AltGr_Lock AltGr_Lock AltGr_Lock AltGr_Lock

a pouziji

   map " :<C-F>

dostanu :^F, tj. CTRL+F se "nezmackne" ale zobrazi - nevite nekdo
jak na to?

> proste "mym snem" je aby na kazde konzoli kde je aktivni klavesnice
> v "sekundarnim" rezimu - tj. ceska pismena navrchu na cislech -
> svitila LEDka ScrollLocku a pokud ne,, tak ne

Napada me jedna moznost:

init ma parametr kb (kbrequest), ktery vyvola nejakou akci.
(viz man inittab) Namapujte ho na pausu

   alt keycode 119 = KeyboardSignal

a vytvorte si programek, ktery bude prepinat klavesnici a
rozsvicet LEDky...

Stejnym postupem by slo namapouvat prepinani klavesnice na
CTRL+ALT+DEL :-)) (odpadla by nutnost editovat keymapu)

P.S.: Asi by to slo udelat elegantneji v
      /usr/src/kernel-source-2.0.37/drivers/char/keyboard.c
--
                                   David Kuzela