office pre linux alebo ms vs.linux on desktop

Robert Vojta penguin na devil.mendelu.cz
Pondělí Listopad 29 10:29:51 CET 1999

# 2. Alternativny office
# ale v skusobnej prevadzke sa uzivatelia stazovali na nedostatocnu
# kompatibilitu a na mensie mnozstvo funkcii oproti MS, co sa mna tyka tak

  mozna ma mene funcki, ale zamyslete se (spise uzivatele) zda funkce ktere
jim chybi z MS jsou vyuzivany a maji smysl, protoze podle mne je tam tolik
funkci co normalni smrtelnik neobjevi natoz pouzije

# ako nahrada za word mi vyhovoval applix a nahrada za excell starroffice

  zkousel jste Corel WordPerfect? Nevidel jsem tedka novy StarOffice (5.1), ale
na obrazcich vypada pekne. KOffice pro KDE?

# ale nie je to ono a to nehovorim o lokalizacii a konverzii kodu z
# win-1250 na iso8859-2 ktore vyzaduje nejake to makro naviac, okrem toho
# truetype fonty su sice podporovane ale ked som chcel switchnut linuxovy
# desktop na kod win-1250 tak mi nefungovalo dobre zobrazovanie aj ked
# klavesnica a fonty to zvladali ok....

  proc na Win-1250? neni lepsi rict truetype serveru, ze ma prekodovat fonty
z 1250 na iso-8859-2 a on to potom zobrazi OK? Proste na linuxu bude ISO
a pokud pujdou dokumenty jinam, prekoduji se?

# 3. prejst na iny typ office
# ma to hacik, totiz ms office pouziva temer kazdy a tak nie je lahke
# uzivatelov prinutit pouzivat nieco ine - budu reptat. Da sa hovorit o
# tom aby pouzivali trebars LyX a ukladali to ako pdf ktore cita kazdy ake
# nemozu to poslat dalej na editaciu a podobne a to uz ani nevravim o
# exceli teda spreadsheete kde je postscriptovy vystup dost neprimerany...

  na jaky? uzivatele jsou strasne zhyckani tema Micro$hitima produktama, takze
to bude tezke, jednou jsem se v jedne firme o to snazil, ale neslo to, proste
ani programatori (50% firmy) to nechcou

  jinak zkousel ste jeste KOffice pro KDE? Ja sem to nezkousel, ale pry to
neni tak hrozne, zkuste to, mozna v tam najdete to co potrebujete

  Robert Vojta

--

                    Robert Vojta penguin-at-mendelu-cz
                  Ustav informatiky - PEF - MZLU v Brne