office pre linux alebo ms vs.linux on desktop

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Listopad 30 14:03:45 CET 1999

On Tue, 30 Nov 1999, Jaroslav Lukesh wrote:

> Rekl bych, ze se jim docela obchodne vydaril, nebot je plno lidi, co ma
> aplikace pod WinBase, ale nemohli je provozovat na inetu u provideru.
> Takhle napr. PVT nabizi linuxovy server s WB602 a docela uspesne.

> umi

IMHO bych rekl, ze kdo zacne (od zacatku) psat soft pro WB602 na Linuxu
tak musi byt silenec nebo proste nevidi co se kolem nej deje. Jedine misto
pro tento stroj vidim v prenosu Win -> Linux ale jinak...

Ta konkurence je opravdu silna a jsou to roky prace dohanet napr. Oracle
(ale i PostgreSQL nebo MySQL). A ani to dneska nikdo rozumny nedela. Napr.
Micro$oft, pokud chce novy produkt tak se podiva po firme ktera uz neco
takoveho dela a pokud to jde tak ji koupi (proto pro mne tato firma neni
softwarova, ale uspesna obchodni spolecnost).

> Nekolik lidi tusi, ale plno firem pod hektickym nadsenim koupili nedodelky
> prvnich verzi WB602 a postupem casu donutili SW602 aby WB602 dodelali do
> konkurence schiopne podoby (docela bych to srovnaval s accesem, navic ma
> docela skvele replikacni funkce, ktere jinde nenajdete - napr. udatuje data
> co jsou na CD z internetu...).

No nejsem si jist jak moc lidi potrebuje replikace DB... ale je pravda, ze
do novodobe SQL stroje to patri. (Proto to ma PostgreSQL v TODO listu :-)

...to CD take nechapu..

> Dodnes mam T602 nainstalovany, nebot ktery textovy editor umi delat
> sloupcove bloky? Ktery funguje pomalu s kazdou tiskarnou? Umi prevadet

Sloupcove bloky: joe (a urcite se v techto low-level editorech pracuje
rychleji)

> kodovani? MA docela obstojne prostredky pro delani car tabulek? Libi se mi
> dodnes.

Kodovani, to patri do editoru? No me staci cstocs.

A pokud potrebuji rychle a bez znalosti (nejakeho formatovaciho jazyka jako
je TeX) neco napsat tak to napisu v lyxu vcetne tabulek a car. A to co s
toho vyleze bude pro T602 (a Word a atd.) nedostizne...

> Proc by se melo vsechno pect v USA? Proc neco neupeceme tady? Mozky na to
> jsou, nemuseli by nam utikat odbornici... A byli bysme zase spicka jako za
> prvni republiky.

To budeme muset zacit podporovat IT a vzdelavani lidi a ne povazovat za
nejpotrebnejsi ucnovske skolstvi... (nic proti remeslum, ale svet smeruje
jinam...)

Karel Zak <zakkr na zf.jcu.cz>              http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/

Docs:        http://docs.linux.cz                    (big docs archive)
Kim Project: http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/kim/        (process manager)
FTP:         ftp://ftp2.zf.jcu.cz/users/zakkr/        (C/ncurses/PgSQL)