UDF

Středa Říjen 6 12:19:12 CEST 1999

Marek Veber (mara na informatics.muni.cz) wrote:
: literakl na seznam.cz writes:
:
: > Dne So, 02 =F8=EDj 1999 jste napsal(a):
: > > Nevite jak je to s podporou UDF formatu a CD-RW mechanik?
: > =
:
: > Samozrejme ze je to podporovano, ale az v nejnovejsich jadrech 2.3.x
: No podporu jsem jiz zkousel, funguje to, ale RW medium se namontuje
: pouze v RO modu(coz je asi pochopitelne).

No pro me to pochopitelne neni... leda ze bych to mel brat tak ze to zatim
nikdo pro zapis nenaprogramoval.

: RW pristup lze vyuzit pouze pro file-image.
:
: Je tedy zapotrebi pravdepodobne
:   0) nejprve cely image >>> file, nebo vytvorit novy UDF image
:   1) "zeditovat" tento image
:   2) zinicializovat RW medium
:   3) vypalit tento image

Tak to potom ale nemusime mit UDF a staci stare dobre ISO!

: !!! Pozor, slysel jsem, ze MS-WINDOWS to dokazi palit na RW-CD medium
:     pro UDF-FS on-line !!!

Slysel jste spravne, ja to bez problemu delam uz asi pul roku.

: Nevi nekdo jak to v tech MS-... presneji funguje ?

Ja to vim. Mam vypalovacku RICOH 7040S a dostal jsem k ni software
jmenem "CeQuadrat Packet Writing" nebo tak nejak. Po nainstalovani to
jednak doda podporu pro cteni UDF (i z normalni cdromky, nejen z
vypalovacky) a jednak umozni on-the-fly zapis na RW media ve formatu
UDF. Mozna i na neprepisovatelna, to jsem jeste nezkousel. U toho RW
to funguje tak ze medium nejdrive naformatujete (prodavaji se i
predformatovana) a pak proste muzete na to RW medium normalne nahravat
jakymkoliv programem, primo na D: (nebo jake pismenko ma vase vypalovacka).
Napriklad: pustim dos shell, v nem Nortona, zmacknu F5 a vypaluju aniz
jsem si toho vsiml.

Toto je ovsem mozne jen u vypalovacek ktere podporuji mod zapisu zvany
"Packet Writing". Je to dalsi mod, stejne jako treba "Disk At Once" nebo
"Track At Once".

: Nejedna se jen o sekvenci vyse uvedenych bodu 0-3 skrytych pod
: nejaky vypalovaci SW ?

Ne.

: Nebo na linuxu chybi jen patricny SW ?

Ano, UDF driver je (doufam ze jen zatim) nekompletni.

Leos Bitto