VMware, dvojita instalace

Tom Hudec hudec na fi.muni.cz
Čtvrtek Říjen 7 19:42:54 CEST 1999

Jan Kybic wrote:

> Zvlastni. Ja jsem zkousel instalovat jen NT4 a slo to podobnou
> rychlosti, jako pod `skutecnym systemem'. Zadny benchmark jsem
> nespoustel, ale subjektivne mam pocit, ze ulohy zavisle na procesoru
> se zpomali neznatelne, ulohy zavisle na disku sice poznatelne, ale
> nikoli tragicky. Grafika je hodne pomala, ale co by clovek nedal za to
> pustit si NT v okne na X terminalu, ze :-). Tam uz ale prekresleni
> obrazovky trva nekdy i vterinu. Mozna to je pameti, mam 256MB, z toho
> tusim 64MB pro virtualni stroj. Dokonce mohou bezet 3-4 najednou.

Zkousel jsem to na Celeronu 366/128MB RAM (drive 64MB), virt.
stroj mel prideleno 48MB (drive 32MB) a v nem bezel Wir95.
VMware verze 1.0.3, nyni beta 1.0.9.
Mam Xserver na Rivu TnT primo od spol. Nvidia -- maji ho uz patchnuty
od VMware. Grafika beha celkem uchazejicne rychle.
Rychlejsi je, kdyz se prepnu do fullscreenu.
"Bootovani" Windozu je znatelne pomalejsi. Zrejme kvuli emulaci HD.
Ale nova beta podporuje uz i partition, ale to jsem nezkousel.
Benchmarky jsem nezkousel, ale mozna zkusim a seznamim vas s vysledky...
Co se tyka rozdilu v pridelene pameti, nepozoroval jsem vyrazny narust vykonu.
Ale cim vice pameti ma Linux, tim lepe. Dokud jsem mel 64MB RAM,
mel jsem VMware upraveny i na 16MB pro virtualni stroj, ale krome obcasnych
hlasek Windozu, ze nemaji pamet se to na nijak (na rychlosti) neprojevilo.

> [...]
> (pokud vim), jeste nebezi. Zkousel jsem nejak kouzlit s tim, ze by
> virtualni stroj mel jen minimalni startovaci disk a zbytek bych
> montoval pres Sambu z Linuxu, zatimco `skutecny' NT stroj by na ten
> disk pristupoval primo, ale moc to nefunguje. Soubory sice vidim, neco
> se spustit da, ale treba MS Office nejak pozna, ze ji spoustim
> odjinud, nez jsem ji nainstaloval, a vynada mi. Nechce se mi mit
> vsechny Windows  programy na disku dvakrat (zvlast kdyz je vubec
> nepouzivam). Okopirovat systemove adresare taky nepomohlo.

Mam Windoze95 instalovany na asi 256MB partition a vsechny aplikace
instaluji na jiny disk (krom systemovych -- SW k ovladacum, ...).
Toho jsem u VMware vyuzil a udelal mu taky jen 256MB file na virt. HD
a instaloval Windoze tam, pres sambu montuju ostatni disky.
SW instaluji presto 2x, ale v konecne fazi jej mam na disku 1x.
Ve VMware jej instaluji na sitovy disk (Samba -- tentyz, co ve Windoze)
do toho sameho adresare jako byl instalovan ve Windozich
(nekdy pro kontrolu prejmenuju original a pak porovnam s novou
instalaci ve VMware -- jeste se mi nestalo, ze by se to lisilo).
Aplikace updatne registry atp. a jede mi stejne
ve Windozich jako ve VMware+Windoze. (Napr. Netscape.)

-- Tom

~~~~~~~~~~~~  Faculty of Informatics, Masaryk University, 602 00 Brno
   privat:    Bilkova 50, 680 01 Boskovice, CZECH REPUBLIC
   E-mail:    hudec na fi.muni.cz      URL: http://i.am/hudec/