Úvaha o flame/feature wars (bylo URL v pine)

Petr Snajdr snajdr na firma.seznam.cz
Pátek Říjen 8 17:50:16 CEST 1999

On 8 Oct 1999, Pavel Hanak wrote:

> NE, člověk má být uvážlivý a má se snažit být schopen rozlišit, kdy je
> vhodné věci zhodnotit sám pro sebe z "uživatelského hlediska" a kdy může
> něco věřejně prezentovat. Navíc nebývá obtížné rozlišit uživatelský

Znamena to, ze jsem omezen v tom co mohu verejne prezentovat?
Proc? Cim? Podle ceho to poznam?

> dotaz a snaha o sdílení nějaké zkušenosti (většinou to bývá psáno
> v poměrně skromném duchu) od rádoby odbornějšího postoje, který - je-li
> odhalen jako nedostatečně odborný - se snaží skrýt pod pláštík postoje
> typu: "No ne, já se přece jen dělím s ostatními o svou uživatelskou
> zkušenost, to snad mohu."

Nemohu? Proc?

> Všimněte si ale, že je v této konferenci hodně skutečně odborně zdatných
> lidí, kteří samozřejmě znají přednosti i slabiny mnoha programů, nicméně
> referují velmi věcně a korektně a v podstatě nemají potřebu psát zprávy
> typu: "No, ono ten program X jsem chvíli zkoušel, ale nic moc."

Velka cast teto vetve vznikla jako reakce na tvrzeni:

On 30 Sep 1999 buchal na brailcom.cz wrote:
> Emacs ze je slozity na ovladani? Kdo to rekl: :-) Kdyby to byl nejaky
>     windowsista, tak se nedivim. :-)

nevim jestli jsem Windowsista, tento OS take pouzivam, ale nepreferuji.
Presto jsem mel pocit, ze s p. Buchalem nemohu souhlasit.

Navic, myslim, ze jsem dostatecne zduraznoval, ze se na to
divam ze sveho pohledu a z pohledu svych potreb. To nevylucuje
, ze nekdo nebo vsichni mohou mit potreby jine.

Kdybych sve maily i chapal "jako pokusy o negativni reference"
asi bych se vyhl vetam jako (gnus) "Umi hodne veci", (gnus) "Neni
slozity, ale nevyhovuje mi" a vubec. Celou dobu dobu tvrdim, ze
gnus je dobry nastroj, ale neni pro mne. Na Zemi vsak
zije dalsich nekolik miliard lidi a mozna jsem v tom
sam.....

>     :: Není pochopitelně nutné, aby se každý seznamoval dopodrobna s
>     :: Emacsem, když mu třeba vyhovuje vi, mutt, tin apod. Nechť ale
>     :: potom dopřeje kladné reference o Emacsu jeho uživatelům a on sám
>     :: nechť nadšeně referuje o vlastnostech vi, muttu atd.
>
>     PS: To ovsem vyvolava otazku co je kladne a zaporne? :-) Mnozstvi
>
> Nepostřehl jste asi, že nemluvím o kladných a záporných vlastnostech
> programů, ale o kladných a záporných referencích. A myslím, že co je
> kladná či záporná reference cítí každý z nás.

Ale postrehl. Jak poznam kladnou a zapornou referenci? Reference
typu "nepouzivejte XYZ protoze ABC" je kladna nebo zaporna?
Pro nekoho je kladna, pro jineho zaporna. Zalezi jen na pohledu.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr

Python - why settle for snake oil when you
can have the whole snake? (http://www.python.org)

http://www.seznam.cz/  http://www.novinky.cz/
http://dnes.seznam.cz/ http://www.mapy.cz