Uvaha o nejlepsich programech (bylo Re: Úvaha o flame/feature wars)

Oto tapik Buchta Oto.Buchta na inet.cz
Středa Říjen 13 10:06:22 CEST 1999

Hanus Adler wrote:

> Jediné, co by v Meta-FAQ mohlo být v tomto smyslu, je myslím omezení
> takových otázek na ty, kde tazatel přesně definuje, k jakému účelu chce
> ten ,,nejlepší`` software.

Trosku si prisadim. Myslim, ze kdysi kdosi prisel s napadem,
ze software od neho je ten nejlepsi. Tusim, ze to Bill nekdo takovy.

Neexistuje nejlepsi software. Kdyby existoval, pouzival by se jen ten
a tedy by nebylo potreba se ptat, protoze by ani jiny neexistoval.
ted samozrejme namitnete, ze existoval, ale nebavme se o komercnim
svete.

Kazdemu vyhovuje neco jineho. Nekdo dava prednost TEXu, jiny StarOffice.
Nekdo bezi na KDE, jiny dosud s Motif-like fvwm.
Tak jak neexistuje nejlepsi hra, neexistuje ani nejlepsi GUI a ani
programovaci
jazyk. Jiste si pamatujete na bouri Pascal versus C
ci nedavny Perl versus Python.
Filosofove dlouho debatovali nad pojmem krasna. Pak zjistili, ze
neexistuje
obecna definice, nebot "kazdy ma jiny vkus".

Zapomenme tedy na dotazy "Co je nejlepsi", ale zkusme se spis podivat
"Co kde roste".
Dost zajimave mi pripada pocitadlo na freshmeatu. Kde je nejvetsi
navstevnost, tak
to by mohlo pouzivat nejvice lidi. pak je tedy velka pravdepodobnost, ze
to bude
vyhovovat i mne.

Takze hlasuji pro zacleneni textu do Meta-FAQ. Mozna bych do Meta-FAQ
dal vzdy
nejakou odpoved a mailem do konference rozeslal otazku. Kdo nenapise
spravny retezec
(tedl necetl Meta-FAQ) do nejakeho time-outu, bude z konference vyrazen.
Myslim,
ze jedine tak si je snad lide prectou a mozna se zacnou i podle nich
ridit.
--
Oto 'tapik' Buchta