Merced: Linux ano, NT ne? (prevzato z sveta namodro)

Marek Blasko blasko na vuje.sk
Čtvrtek Říjen 14 08:00:37 CEST 1999

matus.uhlar na in.nextra.sk wrote:
> -> Sbernice i registry sice jsou 64bitove, ale procesory se na 32 nebo 64
> -> bitove rozdeluji podle toho jakou pouzivaji adresaci pameti, no a
> -> pentium, pentium II i III maji adresaci porad jeste 32 bitovou (jsou
> -> schopny adresovat bez strankovani pouze 4 GB pameti).
>
> Nie, podla toho by 80286 bol 24bitovy a 80386SX tiez 24bitovy procesor.
>
> Najlepsia definicia bola veru podla ALU. A s tym ze Pentium je 64bit som si
> nie isty takze...

Studoval to niekto z vas? Ak nie tak si racej nieco o tom precitajte zujimave
citanie. :-)
A zistite zel registre (ci uz adresove, priznakove alebo univerzalne) maju roznu
dlzku niektore sa mozu spajat a vytvorit dlhsi ragister priklad:
	80x86 AL z AH robia AX   (8) (8) (16)
	8080  B z C robia teraz neviem (8) (8) (16)
Alebo maju inu dlzku ako ostatne
	8080  F register tvarisa ako 8 bit aj sest ak sa nemylym (niektore bity su
		0/1 napevno //nie su realizovane ako register)
	80x86 tiez bi to mal bit F to iste ako pri 8080
	MOS 6202/6210 register zasobika je 9bit (deviaty je 1)
	8048 naju 10bitovi register pre pracu z pametou programu .....
Takze jedine co maju vsetky procesori (rovnakej bitovej sirky) spolocne
je rovnaky pocet bitou ALU zbitok sa meni podla vela kriterii co to ma robit
preco ako, kolko....
--
Chyby pusobene lidmi je mozne
vyloucit pouze tahdy, jestlize