RH 6.1 - zklamani - dlouhe

Pavel Formanek pavel na it.cas.cz
Pondělí Říjen 18 15:42:49 CEST 1999

	Zdravicko,
chtel bych se podelit se zkusenostmi z instalace RedHat 6.1cz.
Instalaci jsem delat ted o vikendu, z CD obsahujiciho
redhat-6.1cz-final.img (ftp.fi.muni.cz). Na pocitac
Pentium 100, 16MB RAM, NCR PCI SCSI radic, 3x SCSI disk
200MB, 220MB, 1GB.
Vse zacalo dobre. Start z diskety, expertni instalace,
cesky jazyk, klavesnice. SCSI radic byl inicializovan,
CD nalezeno. Do teto doby vse OK. Pak zacaly problemy.
Zvolil jsem fdisk pro vytvareni paticii, ale ouha pri
pokusu o vytvoreni prvni part. jsem se vratil zpet do menu.
Opakovane pokusy byly opet neuspesne. Zkusil jsem to z konzole
a dopadl stejne, jen s hlaskou (nepamatuji se presne, neco jako
ze program sahl kam nemel). Nezbylo nez pouzit druida (ale az po
novem bootu, protoze po pokusu o fdisk uz nic nepovoli!!).
Tak tedy znovu. Disk druid,  vytvarim root partition na disku
sdc - a ono to nejde pry Reason Unknown. Laboruji delsi dobu
a zjistuji - DISK DRUID NEDOVOLI VYTVORIT ROOT PARTITION NA
JINEM DISKU NEZ 1. a 2. !!! To uz je jako windows!!
Se skripenim zubu vse rozebiram preswitchuji disky a nyni
je Disk druid jako beranek a na sdb mi vse dovoli.
Pokracuji vyberem jednotlivych balicku, ale jake nemile prekvapeni,
nikde neni uvedeno jak je balicek velky a kolik moje instalace
zabere - to bylo driv samozrejme! Navic mi chybi napoveda pres F1,
ktera u neznamych balicku ozrejmila k cemu ze vlastne je.
Na druhy pokus, (nejprve jsem se nevesel na disk) jsem konecne
6.1 nainstaloval.
Muj dojem je vsak rozpacity - nevim proc mi Disk druid odmitl
vytvorit root patition na tretim disku, chybi dulezite informace,
nebezi fdisk (mozna je to jen na mem hardware?). Celkove se
mi zda, ze se RedHat priblizuje k Windows. Nemate taky ten dojem??

	Pavel Formanek

--
	Pavel Formanek
UT AVCR, Dolejskova 5