RH 6.1 - zklamani - dlouhe

Libor Skarvada (delete underscores) "libor" na _fi_._muni_._cz
Pondělí Říjen 18 17:58:39 CEST 1999

Pavel Formanek wrote:

>         Zdravicko,
> chtel bych se podelit se zkusenostmi z instalace RedHat 6.1cz.
> Instalaci jsem delat ted o vikendu, z CD obsahujiciho
> redhat-6.1cz-final.img (ftp.fi.muni.cz). Na pocitac
> Pentium 100, 16MB RAM, NCR PCI SCSI radic, 3x SCSI disk
> 200MB, 220MB, 1GB.
> Vse zacalo dobre. Start z diskety, expertni instalace,
> cesky jazyk, klavesnice. SCSI radic byl inicializovan,
> CD nalezeno. Do teto doby vse OK. Pak zacaly problemy.
> Zvolil jsem fdisk pro vytvareni paticii, ale ouha pri
> pokusu o vytvoreni prvni part. jsem se vratil zpet do menu.

To mne (stejny redhat-c6.1z-final) vubec fdisk nenabidl a hned spustil
druid.  Tento program mi vsak vubec nedovolil vytvaret primarni oblasti
krome prvni (po hda1 znal az hda5, hda6...). Resenim bylo Ctrl-Alt-F2
a fdisk.

> Opakovane pokusy byly opet neuspesne. Zkusil jsem to z konzole
> a dopadl stejne, jen s hlaskou (nepamatuji se presne, neco jako
> ze program sahl kam nemel).

Zrejme Vam (stejne jako mne vcera) psal, ze nezna /dev/[hs]d[a-d].
U me neznal hda a pomohlo az  mknod hda -b 3 0 (diky PMmp za sdeleni
velkeho a maleho cisla;-).

> [...]
> Pokracuji vyberem jednotlivych balicku, ale jake nemile prekvapeni,
> nikde neni uvedeno jak je balicek velky a kolik moje instalace
> zabere - to bylo driv samozrejme!

Velikosti jsem zase kupodivu videl -- v X-ove instalaci nekde
uprostred okna, nad popisem balicku.

> Navic mi chybi napoveda pres F1,
> ktera u neznamych balicku ozrejmila k cemu ze vlastne je.

V X-ove instalaci byla v dolni casti okna.

> Na druhy pokus, (nejprve jsem se nevesel na disk) jsem konecne
> 6.1 nainstaloval.
> Muj dojem je vsak rozpacity - nevim proc mi Disk druid odmitl
> vytvorit root patition na tretim disku, chybi dulezite informace,
> nebezi fdisk (mozna je to jen na mem hardware?). Celkove se
> mi zda, ze se RedHat priblizuje k Windows. Nemate taky ten dojem??
>
>         Pavel Formanek

Take jsem instaloval nadvakrat.  Poprve jsem totiz zvolil jazyk "Czech"
a kdyz jsem videl, jak to dopadlo (vicemene nahodnou smesi anglictiny
a spatne cestiny), instaloval jsem radeji znovu s volbou "English".
Priinstaloval jsem vsak balicek pro podporou cestiny/slovenstiny
(predpokladam, ze obsahuje ForcedIM p. Meduny), ale po prepnuti
klavesnice (ScrollLock v X) a nastaveni LANG=cs znal jen pismena ze
sady Latin-1, pismena s hacky neumel.

Muj dojem neni mene rozpacity nez Vas.

-- Libor Skarvada