Zahadne modifikovane subory ...

Radovan Garabik garabik na atlas02.dnp.fmph.uniba.sk
Pátek Říjen 22 09:52:55 CEST 1999

Onofer Dusan <onofer na phf.euke.sk> wrote:
 : On Thu, 21 Oct 1999, Radovan Garabik wrote:

 :>  : Mam takyto problem, 'nieco' mi modifikuje subry. Stalo sa to zatial 2x.
 :>  : Raz bol modifikovany /usr/sbin/crond
 :>  : a druhy krat {libglib v /usr/lib je uz opraveny, druhy subor je povodny,
 :>  : skopirovany}
 :> ako boli poskodene? jeden blok alebo len par znakov? to posledne som zazil,
 :> na pricine bola zla RAM
 : ten vypis zobrazoval rozdiely v neposkodenom a poskodenm subore.
 : takze 7 bajtov zasebou, zbytok viacmenej nahodne.

 : V crond boli zmenene 4 bajty, a cas suboru 'vzrastol' o 7 sekund oproti
 : casu aky mal mat podla rpm-ka (cas modifikacie).
 : 4 bajty boli zasebou, tieto bajty 18 F8 B5 05 a 56 E8 92 00
 : Tieto dve udalosti sa odohrali v rozmedzi 7 dni.

 : Je to z mojho pohladu nahodne a neviem ci v x86 asm nieco znamenaju.
 : Na 'kontrolu' ram som skusil skompilovat kernel, bez problemov, len neviem
 : preco by sa do suborov malo nieco dopisovat ked je zla ramka.

to je pravda, asi by sa nemalo... v mojom pripade to bolo subory do ktorych
sa cosi dopisovalo
kernel som ani nemohol rozbalit lebo to nahodne padalo, dokonca aj memtest
(ktory velakrat nic neodhali) nasiel spolahlivo na 3 pokus vadnu pamat
mozno kabel k disku alebo tak... ale ked sa v poriadku skompiloval kernel,
nevyzera to na to
skus nechat cely den bezat kompilaciu kernelu dokola

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |