Y2K problem

Tomas Kouba kouba na hw.cz
Úterý Říjen 26 19:30:40 CEST 1999

> Jestli je to stejne CDcko, jako mame tady (priloha HN, rozdavane na
> INVEXu apod.), tak IMHO jeho testy maji nulovou vypovidaci hodnotu.
> Pote, co oznacil muj stroj (P200MMX na MB GigaByte cca 2 roky
starem)
> jako nevyhovujici zasmal jsem se. Kdyz jako testy neprosel ani
stroje

Co na tom stroji oznacil ze neprojde? Jestli jsou to hodiny realneho
casu (hw hodiny), tak to je docela dobre mozne. Vyrobcu je nekolik
malo a jen nekteri maji hodiny 100%. Ve vsech je rok jako 4 cislice
ale jsou tady varianty jak:
* neumi rok 2000 (natvrdo zadratovana 19)
* umi rok 2000 a prejde na nej
* umi rok 2000, ale zapomeli na prenos 1 mezi desitkou a stovkou cili
pri prechodu z 31.12.1999 na 1.1. udela 1.1.1900. Datum jde ala
opravit. Nove BIOSy to delaji pri startu to znamena, ze pocitac
korektne prejde vypnuty. Slysel jsem, ze to umi nejake Windowsy za
chodu. Patch pro Linux je smesne jednoduchy, treba pres crontab staci
1.1.2000 v 0:0:1 zapsat cas do systemovych hodin.

Jinak nastaveni roku o 28 let zpet zaruci ze bude rok nejen prechodny,
ale budou spravne i dny v tydnu.

Tomas

PS Ty hodiny s chybou prechodu vyrabi treba Dallas, nekde na jejich
webu jsem nasel vyjadreni, ze s tim nic delat nebudou.