Proces - kralik (was: Re: Linux a nuke)

Pavel HAMPL pavel na corpus.cz
Středa Září 1 12:34:33 CEST 1999

On Wed, 1 Sep 1999, Lukas Fiala wrote:
> Take jsem vyrobil (nechtic) podobny program na SunSolaris2. Ucinky
> podobne. Jen po tretim nechtenem spusteni se mi spravce rekl: "Reset a
> ven!" :-). Ne, vazne. Nevite nekdo jak zabranit preplneni tabulky
> procesu? Nelze nekde v jadru rezervovat pocet procesu pro roota, aby mohl
> nadbytecne procesy zabit. Jak potom pobit tak rychle se mnozici procesy
> jako je vyse uvedeny program?

ulimit -u   # The maximum number of processes available to a single user

Timto lze nastavit omezeni poctu procesu pro jednotlive uzivatele, az do
max. hodnoty jenz je povolena v jadre. V unixovych jadrech (nejsem si
jisty jak na linuxu) se tento parametr vetsinou jmenuje MAXUPROC, nebo tak
nejak.
Jiz vytvorene procesy je nutno asi 'postrilet' rucne. Lze to zjednodusit
poslanim signalu skupine procesu jenz chceme zabit (viz man kill). V tomto
pripade by stacil jediny kill pro vsechny forknute procesy.

--
Pavel Hampl